Women Finance Day

Idag hade (några på) universitetet ordnat WFD och det var riktigt bra. Jag gick på två av grejerna.
Först var sushilunch med Danske Bank. Innan jag gick dit så hade jag en ganska positiv bild av Danske Bank men allteftersom de berättade så sjönk faktiskt deras anseende lite i mina ögon. Fortfarande kan jag tänka mig att jobba extra eller på sommaren hos dem för hon som berättade tryckte på hur de ville utveckla sina medarbetare och den biten lät bra men det som förstörde lite var hur de presenterade sig själva.
Det är bara smågrejer men föreläsare sade något som motsade något jag läst nyligen och sedan när hon sade att Danske Bank är "bäst för de bästa" så lät det inte så övertygande för hon rörde vid sin näsa precis när hon sade det och ett tecken på lögn är att folk snuddar näsorna. Dessutom kom det fram att snittiden för anställning hos dem var 15 år! Jag har alltid hört att man ska byta jobb efter 2-3 år på första jobbet för att skaffa bättre lön och erfarenhet. I och för sig så kan man ju byta jobb inom ett företag.
Den andra grejen jag gick på var Atlas Copcos föreläsning. Vilka här vet vad de håller på med? Jag trodde att jag visste men hade helt fel. Det företaget kan jag definitivt tänka mig att jobba på. Jag gillade företagkulturen och utvecklingsmöjligheterna eftersom de finns i 80 länder.  Föreläsarna var intressanta och berättade sådant man ville veta. Man fick också en goodiebag med massa tidningar/magazines och lite annat. Jag har redan använt ett presentkort man fick på bodystore.com för att köpa sobanudlar och 2 dietbars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0