Första advent

Idag var det julmarknad i Gamla Linköping så Jakob och jag begav oss dit.


Jag tog en bild på min cykel på vägen ut. Så mycket snö fast de står under tak!


Jakob på julmarknaden. Vi har tagit fram hans vinterjacka men han vill tvätta den först så han har den här tunna så länge. På julmarknaden köpte vi lotter (vann inget), mintkyssar, julklappar och korvar!


Sedan tog vi oss in till stan för jag hade massa rabattkuponger hos H&M, Yves Rocher, Lagerhaus och Åhlens. Så nu vet ni var julklapparna kommer ifrån hehe


Åhlens hade jättemånga söta julgransprydnader. Bl a den här julgrisen, så gullig! Men vi brukar inte köpa nya julgranskulor, de blir förre för varje år för några går alltid sönder.


Det här köpte vi idag. Har inte handlat så här mycket sedan Japan. Det mesta är julklappar så det är därför de ligger i sina påsar. Skorna är till mig dock! Och älgkorven har jag redan ätit upp halva av hehe


Lite suddig bild men Jakob och jag köpte dubbelhätande tejp och skapade en fotovägg. Sammanlagd kostnad 69kr.

Kommentarer
Postat av: b

wow så mycket snö ni har däruppe ^^, hur äter man älgkorven?? :)

2010-11-28 @ 20:46:46
Postat av: Helena

ja det har snöat nästan oavbrutet många dagar men idag har det slutat!

hehe jag frågade försäljaren samma sak och han sa på macka eller som snacks. Jag åt det på macka. Mums! ska försöka värma en bit idag och se om det är gott.

2010-11-29 @ 07:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0