Matdags!

Imorgon ska Jakob och jag och tre kompisar laga mat till varandra, helst något från våra länder. Jag tänkte först göra palt men att riva massa potatisar när man är allergisk verkade inte vara en bra idé så jag gör nog kroppkakor istället (kokar potatisen och mosar istället för att riva). Problemet är lite att 2,5 av oss inte äter kött (en äter inte fläsk) så jag kan inte fylla kroppkakorna med det som de brukar vara fyllda med. Kanske ska testa en svampröra?

Jakob vill göra en köttbit med pommes och sås. I vilket fall så ska vi åka till IKEA och köpa sås och lingonsylt!

En tjej från Kanada ska göra french toast och en kille från Indonesien ska göra stekta nudlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0