Vår i Tokyo!

Igår var det för en gångs skull fint väder här. Soligt och inte blåsigt men fortfarande lite kallt. Jakob och jag hade planerat på att åka till Tsukiji fiskmarknaden för att äta frukost så vi träffades upp kl 7 och gav oss iväg. Det var rusningstid på tåget och det fick vi känna på. Efter två tågbyten och en och en halv timme var vi framme i Tsukiji. Nu skulle vi bara hitta till matställena. Det är stort på Tsukiji så det tog oss kanske en halvtimme innan vi kom till ett ställe med billiga don, ris med topping.


Jakob tog chuutorodon. Mellanfet tonfisk.


Jag tog en kaisendon. Olika sorters mat från havet. Blev så mätt!

Efter det skulle vi till Sony Building men de öppnar inte förrän kl 11 så vi hade lite tid att slå ihjäl. Vi gick runt i Ginza och tittade på alla dyra grejer man inte har råd med, eller inte ens vill ha om man hade råd för den delen. Bara för att vissa saker är märkesvaror så betyder det inte att de är finare än andra saker.

Inne i Sony Building fick man testa på deras nyaste saker. Jakob lekte med PS3 och jag pillade på nya telefonen Xperia. Det fanns också kameror och videokameror att testa. Sedan gick vi på en visning för 3D-hemmabio, man fick ha på sig 3D-glasögon men de var inte de där man får på bio utan krävde elektricitet. Sedan fick vi se klipp från 3D-filmer, vanliga filmer som tv visar i 3D, 3D-spel osv. Ett av klippen var riktigt bra, filmen heter Goemon, ska se om jag hittar den någonstans.

När vi var klara där inne så tog vi oss till Yasukuni Shrine. Där finns det sakuraträd och även en stor park i närheten. Trots att sakuran inte blommat ut ordentligt än så fanns det massor med folk där och massa matstånd.


Kanske berodde det på det fina vädret.


Så fint med vita sakurablommor och blå himmel!


Hela vägen till templet fanns det matstånd uppradade och efter att vi hade kollat in utbudet så tog vi oss över en bro till parken.


I parken så fanns det en sjö där sakuraträd växte längs kanten. Så romantiskt att åka roddbåt här, men Jakob vägrade, känns som det alltid är jag som föreslår grejer och han som vägrar.


Vi gick tillbaka till matstånden och jag åt grillad kotunga på spett till lunch, så gott!



Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh, det ser så mumsigt ut! Ser ut som att du lever livet i Japan! Keep it up med bilderna! ^^

2010-03-31 @ 14:18:45
Postat av: Helena

Det var jättegott! Ska posta bilder när sakuran riktigt slagit ut!

2010-04-01 @ 12:54:40
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: VI I TIERP

GLAD PÅSK TILL ER BÅDA!

2010-04-02 @ 15:51:50
Postat av: Mary

Hej!

Glad Påsk på er båda. Här är mulet väder med snö. Jag går ut med stavar men måste ha vantar på, jag går varje dag en timme. Mår bra och sover gott. Sköt om er!

Hälsningar

mormor

2010-04-02 @ 17:53:12
Postat av: jjossan ♥

Anmäl dig gärna i min Veckans blogg - tävling , kram ♥

2010-04-05 @ 09:54:38
URL: http://jjossansvensson.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej! Glad påsk till er också (i efterskott). Måste erkänna att vi inte märkt av påsken alls här i Japan. Jag glömde till och med bort det...



Mary: Glad Påsk! Vad duktig du är som går en timme om dagen. Var försiktig så du inte blir förkyld. Varma hälsningar från Japan!

2010-04-08 @ 11:24:00
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0