Tokyo International Anime Fair 2010

Det var länge sedan jag hade ett inlägg som inte handlade om resan men å andra sidan så har det inte hänt så mycket sedan dess. Igår var vi i alla fall på Tokyo International Anime Fair 2010. Jakob trodde att det skulle vara kö men jag tänkte att vi har ju redan köpt biljetter så vi är ju garanterade att komma in. Vi kompromissade med att åka 8 på morgonen för att komma dit 9.20 fast det inte öppnade förrän 10. Måste säga att jag är glad att vi åkte såpass tidigt för det var kö. Väldigt långa köer med 4 pers på varje rad och vi kom sist i kö 4.


Här kan man se kö 3 och 4, fyrtio minuter innan det öppnade...

Efter en timmes väntan började vi äntligen röra på oss och gick in men där blev det ännu mer köande, kanske beroende på att de bara hade 6 pers som checkade biljetter.


Inomhuskön var i varje fall bättre än att stå ute i kylan.

Väl inne var det större, högljuddare, fler grejer och mer imponerande än jag hade föreställt mig.


Det fanns stora flygande karaktärer från olika anime. Det fanns till och med en Conan men det har vi på andra kameran.

Efter tio minuter hade jag och Jakob redan tappat bort varandra så jag gick runt och tog bilder på olika animefigurer.


Kon från Bleach.


Kakashi från Naruto.


Någon från Full Metal Alchemist Brotherhood.

Det fanns många karaktärer som gick omkring men alla verkade jobba där. Jag såg bara en cosplayer och det var lite besvikande, kanske var jag på fel ställe...

Efter 4 timmar därinne så tröttnade Jakob och jag så vi gav oss hem.


Det var verkligen jättemycket folk där inne. Svårt att ens ta sig fram.

Jag tittade på hemsidan och igår hade det varit totalt 51073 besökare!

Vi gick ganska tidigt men självklart gick vi inte tomhänta därifrån.


Här är alla gratisgrejer man kunde samla på sig. Det var mycket flyers och reklam men även roliga grejer som masker från Conan och Bleach, tjocka mangaböcker med nya artisters arbeten, vykort, klistermärken och en solfjäder.


Något väldigt användbart som man fick var fina plastfickor med tryck.


Jag köpte två biobiljetter till Conan-filmen som kommer i april och fick posters!


Köpte också Limited Edition Conan-kakor med en plåtask som ska likna en mangabok.


Jag gillade den här påsen. Kolla övre högra hörnet, thrill representeras av en nattouböna som hänger i sitt slem hehe. Fick påsen när jag köpte en spåbok med Mameshiba-tema. Man tittar upp det år, månad och dag man är född och får veta vilken böna man är. Jag är en jellybean och Jakob en lins. På kärleksfronten passar vi jättebra ihop men det visste vi ju redan hehe. Skriv en kommentar om ni vill veta vilken böna ni är!



Kommentarer
Postat av: betty

WOW vill också gåååå! så häftigt~, jag vill också veta vilken böna jag är :D Jellybean, är inte det en godis :O

2010-03-28 @ 10:25:09
Postat av: Helena

hehe jo jellybean är en godis men även en böna!



du är en ta ta tata stor vit böna!



du är positiv, använder mobil och mail mycket och kryper ihop och gömmer dig när du blir slagen



hehe det sista stämmer ju bra, kommer ihåg när vi slogs då vi var små hehe



dina jobb är småskolelärare eller konsult



googla 白大豆しば för bild!

2010-03-29 @ 05:25:50
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag skulle vilja veta min också! född 91 den 2 maj :)

2010-03-29 @ 13:59:29
Postat av: betty

Ohh vita bönor är godast!! :D hehe allt det stämmer faktiskt!

2010-03-29 @ 16:24:28
Postat av: Åsa T

Hej!

Jakob gillar ju att köa. Glömmer aldrig när han låg ute i december i en vecka och fick inte ens biljetter till någon av Tolkien filmerna. Det enda han han var riktigt sjuk förkylning



Jag vill veta min också

1963 24 maj

2010-03-29 @ 22:12:38
Postat av: Anna

Waaah, jag vill också gå på en animekonvent!!! Vilken böna är jag?

2010-03-29 @ 23:14:06
Postat av: Helena

Camilla: Du är en kikärta! Det är tydligen en böna i Japan hehe.

Även om du blir arg så går det över snabbt, du gillar att hjälpa människor och du kommer att välja en pojkvän som ger dig mycket frihet.

Bra jobb för dig är bagare/konditor! och smyckesdesigner.

Jag vill också ha de jobben hehe

google ひよこまめしば för bild



Åsa: Eek en vecka! Stackars Jakob. Men nu har han i alla fall någon som köar med honom.

Åsa du är en chiliböna! Du är bra med pengar, du planerar långt fram i tiden och du ger inte upp hur svårt det än är!

Passande jobb är (om du funderar på att byta yrke) arkitekt och grafisk designer.

Här finns en video på chilibönan.

http://gulligasaker.blogspot.com/2010/02/mameshiba-chilibona.html



Anna: Du är en söt nattouböna, kolla wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Amanatt%C5%8D

Du kämpar på utan att folk vet, blir jätteglad av smicker och är en källa av visdom för dina vänner.

Bra jobb är gymnasielärare och systemingenjör!!



2010-03-31 @ 12:30:02
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

LOL, jag läste igenom alla bönpersonligheter du har postat och alla stämde in på mig. hehe

2010-03-31 @ 14:17:39
Postat av: Camilla

Det stämmer nog in rätt bra faktiskt...men jobben däremot är jag lite osäker på ^^

2010-03-31 @ 16:30:23
Postat av: Elina

Hejhej, har följt era äventyr ett tag nu och vill gärna veta vad jag är för böna! Född 29 april 92 :3

2010-04-18 @ 15:46:00
Postat av: Helena

Hej Elina! Tack för att du läser! Men förlåt för jag har precis skickat hem boken till Sverige... Kanske kan be min syster kolla när den kommer fram om 2 månader...

Grattis på födelsedagen i förskott!

2010-04-19 @ 03:48:21
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Elina

Ingen fara ^-^ och tackar så mycket!

2010-04-19 @ 20:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0