Sendai, dag 2

I närheten av Sendai finns en av Japans tre bästa vyer så vi ville såklart dit och se. Matsushima kallas stället där ca 260 öar beklädda med tallar finns utspridda.


Efter att ha åkt tåg i 40 minuter så var vi framme. Vi hade inte alls planerat vad vi skulle göra utan gick bara omkring. Vi kom till en pir och upptäckte att en av dagens två båtturer skulle avgå snart så vi köpte biljetter och bordade båten.


Båtturen tog en timme och 40 minuter. Vi satt på andra våningen, först utomhus men sen flyttade vi in eftersom det blåste ganska mycket.


En annan passagerare matade fåglar med räkchipspinnar så det var en liten flock med fåglar som följde båten.


Medan vi åkte så var det en guideröst som berättade om de olika öarna. Alla 260 verkar ha egna namn!


Den här ön är känd för att det finns en karta över Japan på klippväggen. Ser ni den?


I Matsushima finns en massa ostronodlingar så till lunch var jag ju tvungen att testa.


Saftiga! Jakob ville inte ha hehe.


Resten av lunchen.

Efter maten så gick vi runt tittade på övarna som var bundna till fastlandet med broar.


Den här bron har mellanrum mellan plankorna för att den leder till ett shrine och man ska fokusera var man sätter fötterna och på så sätt vara fokuserad när man kommer till shrinet.



En annan bro som leder till en annan ö.


På den ön fanns en utkiksplats så Jakob och jag satte oss där. Jakob började ta bilder och då lade jag märke till att det fanns en orm 3 meter från oss!!
Jag blev jätterädd men Jakob tyckte inte att det var så farligt. Han började stampa i marken och då krälade ormen iväg.


Efter det så åkte vi tillbaka till Sendai och tog oss till ett gratis utkiksställe.

Resten av kvällen spenderade vi på ett internetcafé där Jakob lärde mig spela League of Legends. Vi tog bussen tillbaka till Tokyo runt elva på natten och kom hem till Inage vid sju. Jag hade sedan lektioner från 10.30 till 18.00...




Kommentarer
Postat av: betty

HAHA räkchips >.< bara i japan lool

2010-06-10 @ 15:39:12
Postat av: Helena

hehe ja jag blev lite sugen på räkchips när jag såg dem...

2010-06-11 @ 08:20:00
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad kul ni verkar ha haft det (och maten såg helt underbart ut). Läskigt med ormen, skulle ha blivit skitskraj :p

2010-06-11 @ 21:57:30
Postat av: Helena

Ja det var kul, skönt att komma ifrån skolan och vardagen lite hehe

Ormen var jätteläskig! Jag trodde inte att jag var rädd för ormar men tydligen är jag det för när vi gick tillbaka så tittade jag extra noga efter andra ormar. Jakob var jättemodig och lugn, han till och med varnade en barnfamilj vi mötte på vägen medan jag var upptagen med att speja hehe

2010-06-12 @ 16:53:03
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0