Kackerlackor

Jag har ett kackerlacksproblem. För några veckor sedan märkte jag att antalet stora kackerlackor i mitt rum ökat, det beror förmodligen på att jag inte dödade dem när de var små och gulliga...

Hur som helst. En natt så vaknade jag för att det var så varmt i rummet, det händer nästan varje natt nuförtiden, och gick upp för att gå på toa. När jag kom ut från toan såg jag att det var en brun fläck på golvet och när jag tagit på mig glasögonen såg jag att det  var en krossad kackerlacka. Ja, jag hade alltså gått på den stackars insekten.

Jag tvättade av mig och golvet och gick lade mig. Några dagar efter det dök det upp en massa minikackerlackor och jag kom ihåg att min kompis berättat att man inte ska krossa kackerlackor för då sprutar de ur sig en massa ägg som blir till nya kackerlackor.

För några dagar sedan kom jag ihåg att jag fått kackerlackshus av de på mitt forskarrum så jag beslöt mig för att testa.


Ganska gulligt! Där inne finns ett klistergolv och en påse med matpulver som man fick med för att locka hungriga kackerlackor.


Och såhär såg det ut idag. Det var värre än jag trodde...
Stackars kackerlackor, de ryckte verkligen på benen och försökte ta sig loss. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med dem, att bara låter dem svälta ihjäl är för hemskt!

Så jag lade huset i en påse och trampade sönder dem....

Jag kände mig ganska hemsk...

Sen lade jag ut ett nytt hus.

Nu låter jag hemsk hehe


Kommentarer
Postat av: Anna

Äh de kommer att ta över jorden förr eller senare så det är bara att döda på.

2010-07-02 @ 15:10:36
Postat av: betty

IUU så äckligt med ägg fyfan :s trampade du på de hemma hos dig??? då kommer ju fler

2010-07-02 @ 20:49:33
Postat av: Helena

hoppas inte att jag fortfarande lever när de bestämmer sig för att ta över jorden och vill hämnas...



mm lite äckligt, jag lade allt i en påse, knöt den, och stampade på dem i korridoren hehe

2010-07-03 @ 02:06:59
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Japan-Jens

Hoppas inte jag får problem med kackerlackor, verkar inte alls roligt att ha i lägenheten :3

2010-07-06 @ 01:30:14
URL: http://samuel.iijapan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0