Japan är ett dyrt land

Igår frågade jag Jakob var han ville att jag skulle ta med honom på dejt som tack för att han varit så stöttande medan jag var en pluggzilla hehe. Han svarade stranden! Jag blev jätteförvånad, tror att han sa det för att han vet att jag vill dit. Jakob är så gullig!

Nu till mitt problem. Jag har ingen baddräkt och baddräkter i Japan är väldigt dyra. Jag och Jenny gick i ABAB och såg bikinis för 20000 yen (ca 1600 kr!), det var väl något känt märke antar jag men även bikinis här i Inages eget lilla shoppingmall kostar 10000 yen. Jag hittade en liten hylla med rabatterade produkter och de kostade 4000-5000 yen! Visserligen så får man ibland med badshort och en tröja att täcka sig med då man inte badar men jag behöver inte det, vill bara ha en billig baddräkt!


Rosa bikinin med svart band kostar ex 10000 yen och den andra rosa bikinin kostar 8000 yen.

Kommentarer
Postat av: betty

jävlar va dyrt :O :O :O du kanske kan beställa från någon billig japansk internetshop :)

2010-07-05 @ 16:42:58
Postat av: Anna

Haha vad gulliga men finns det inga "vanliga" bikinisar eller är alla underdelar i kjol?

2010-07-06 @ 12:29:36
Postat av: Helena

Betty: jo det var dyrt men jag behöver en till fredag.. så jag köpte en... kommer kanske aldrig att köpa bikini mer i hela mitt liv. Får ha den tills jag är 80 år hehe



Anna: jo de är jättegulliga. Under kjolen finns en vanlig bikinitrosa, jag tror man kan välja att bada med eller utan kjolen. Jag ska definitivt ha kjolen på mig när jag badar hehe

2010-07-07 @ 06:07:58
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Wei

Den rosa med svart band är ju jättegullig och fin, men priset!!!!!!!!! 8000kr för Bikini!!!!!!!



Vilken köpte du? Du får åka med mig till Simhallen varje vecka när du kommer till Linkan, så att du får använda Bikini

2010-08-18 @ 19:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0