Frukt

På min lista över saker att göra i Japan står det äta dyr frukt. I Japan är persika en dyr frukt. Jag har sett persikor kosta ca 600 yen (ca 48kr ) för 2 st men då är de stora, luktar gott och ser jättesaftiga ut. Jag har dock inte  förmått mig själv att lägga ut så mycket pengar på frukt och det var tur för igår hittade jag ett jättebra erbjudande.


Två stora saftiga persikor för 200 yen (ca 16 kr). Ser ni så stora de är i jämförelse med pennan. De var billiga för att man var tvungen att äta dem samma dag annars skulle de bli dåliga men det gjorde inget för mig. Persikorna var så saftiga och söta! Köttet var dock vitare än svenska persikors. Jakob gillar inte persika så jag åt upp båda hehe

En annan frukt som kan vara dyr är vindruvor.
För några veckor sedan råkade min kompis ut för något hemskt så för att trösta henne köpte jag ett paket vindruvor med tre klasar för 500 yen (ca 40 kr) och gav henne en klase.


De var jättesmå men kärnfria och söta. Ser ni så tätt de växer? Mycket gott! För övrigt så gav jag kompisen några blåbärs kit kat också. Jag har en tendens att trösta folk med mat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0