Tjejdag

Idag var jag och två vänner som sagt och såg på bio. Innan dess så laddade vi upp en massa snacks och dricka från 100 yen-affären. Filmen vi såg handlade om klassisk musik, kärlek och hade en massa komedi inblandad. Det var verkligen en upplevelse att lyssna till klassisk musik på bion, när publiken i filmen klappade händerna efter att konserten var slut så ville jag också applådera.

I Japan så kan priset skilja sig beroende på biograf och veckodag fast det är samma film som visas. På fredagar på just den här biografen så är det lady's day och alla filmer kostar då 1000 yen (ca 80kr)för tjejer!

Efter bion så åt vi lunch/middag på en kinarestaurang. Så gott med kinamat, det har jag inte ätit på ett tag hehe
Sen köpte min kompis en pressed powder sminkgrej från Anna Sui, det kostade ca 4000 yen! Jag köper smink från 100 yen-affären men å andra sidan så blir resultatet inte alls lika bra. Det nya ordspråket är vill man vara fin så får man spendera veckopengen sin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0