Paket från Sverige!

Tack så mycket för det fina rosenkvartshalsbandet! Det ska tydligen främja kärlek och stärka sjävförtroendet, väldigt bra saker som behövs, speciellt det där med kärlek.

I torsdags fick Jakob ett paket från sin familj. Det fick inte jag veta om förrän på fredagen då jag kom och knackade på för att fråga om han ville följa med att äta. Då sade han att vi hade fått ett paket (yay!) men att han hade ätit upp hela pepparkakshuset vi fick för att det gått sönder! Då blev jag ganska sur, "kunde jag inte ha fått äta det trots att det var sönder?!". Hur som helst så var jag tvungen att gå ut och träffa min kompis.

Efter maten så kom jag tillbaka för att få julklappen och vad ser jag då ligga på hans skrivbord om inte en tom julskumspåse. Ja, han hade ätit upp det också utan att berätta för mig! Efter korsförhör avslöjades det att han även ätit upp alla smarties och mer än halva after eight:en!

För mig är kärlek att dela med sig av det man har, speciellt mat!!!!

Dumma Jakob!

Nåja, jag tror inte att han gör om det efter utskällningen han fick.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad taskigt! Jag blev också sur på Yin i Japan då vi köpte varsin onigiri (olika smaker) och han åt upp sin skitsnabbt och efteråt sa han. "Mmm... så god den var". Han lät mig inte ens smaka på den!

Du har helt rätt i att en form av kärlek är att dela med sig god mat.

2010-01-11 @ 11:04:15
Postat av: Emma Rudstam

Hej,

Låter som Jakob är en liten gottegris, undrar iuförsig vad du skulle gjort om du hade massor av gott hemma på bordet i flera dagar... ;)



Meddelande till er båda från mig och Wei:

Nu har jag och Wei planerat klart (delvis). Vi kommer åka till Japan och hälsa på! Wei har inte hunnit boka än, men kommer åka dagarna efter 20 mars och jag kommer åka 21 feb. Jag åker tillbaka 7 april, hon några dagar efter tror jag. Så mellan typ 24 mars och 6 april skulle vi gärna vilja ses.



Jag och Wei är öppna för förslag, åka och träffa er, eller åka på någon trip tillsammans. Idéer?

Vet du hur jag når Peter? Har inte hans mail.



Jag kommer åka förbi Sverige innan jag kommer till Japan, så om det är något ni vill att jag tar med mig säg till. Stora kramar //Emma Rudstam

2010-01-11 @ 14:52:16
Postat av: Helena

Anna: mmm du förstår hur jag känner!



Emma: Yay, vad kul! Timingen är perfekt för jag och Jakob och några till kommer att åka till södra Japan men vi är tillbaka tills 24 mars. Vi har lov tills 1 april så mellan där kan vi hitta på grejer! Vad vill ni göra? kanske åka på resor i/runt/nära tokyo?



Peters mail är... å andra sidan kanske han inte vill att jag skriver det på bloggen, jag mailar dig den sen!



Det är inget speciellt jag behöver från Sverige men om du skulle vilja köpa lite marabou choklad(!!) så skulle det vara jättesnällt!



Kram kram

2010-01-13 @ 09:49:09
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0