Inför Alla Hjärtans Dag

Efter skolan så cyklade jag till Saty för att köpa lite tonfisk på burk men innan dess så åkte jag upp till andra våningen för att se om de hade rea hehe. Där fick jag en överraskning. Där det förut såldes billiga strumpor och underkläder fanns det nu hylla efter hylla med choklad!



Ja, i Japan tar man alla hjärtans dag på allvar.



Det finns hyllor för tjejer som vill göra sin egen choklad.



Eller för de som föredrar färdigköpt.



I Japan är alla hjärtans dag en högtid då tjejer ger killar choklad. Jag förstår dock inte varför de har så söta chokladklubbor. Kanske gillar även killar Hello Kitty i Japan.



Jag köpte två paket för att göra till killarna i mitt labb, de är så snälla!



Mitt problem är att jag inte vet riktigt hur många killar det är i labbet, och det finns även ett grannlabb som kommer över ofta...



Det här är vad som fanns inuti ett av paketen. Är det värt 40 kr?



Det här kostade också ca 40 kr. Jag ska behålla formen och göra hemma i Sverige också!



Jakob är så söt nyvaken. Hehe just den dagen så såg hans hår verkligen ut så, det bästa är att efter att han petat ner tofsarna bakom öronen så hoppade de fram igen hehehe

Såklart ska jag göra choklad till Jakob men hur det ska se ut är fortfarande hemligt! Eller rättare sagt, jag vet själv inte hur jag ska göra än hehe

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Faaan va coooolt! ;D

2010-01-26 @ 13:24:41
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Helena

heheh eller hur! undrar om det vore konstigt att köpa massa choklad till sig själv istället för att ge bort...

2010-01-26 @ 14:26:49
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Kan man inte ger choklad till sina tjejkompisar också?

2010-01-26 @ 18:41:21
Postat av: Helena

det är tradition att ge till killar som man känner/jobbar med och till sin pojkvän förstås. Sen finns det en annan tradition som säger att killar som fick choklad ska ge något tillbaka till tjejen den 14 mars

2010-01-27 @ 06:44:11
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Åsa T

Hej!

Varför får inte tjejerna choklad. Det är ju en typisk tjejdrog....

2010-01-31 @ 22:16:12
Postat av: Helena

hehe sant att det är en drog!

kanske får inte tjejer choklad för att de köper så mycket själva redan, stämmer på mig i alla fall hehe

2010-02-04 @ 14:35:44
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0