Gott nytt år!

Idag är det den 1 januari 2010! Vad snabbt det förra året gick, det kändes inte som den sista dagen på 2009 igår måste jag säga. Det kanske berodde på att mamma, Betty, Camilla, Jakob och jag ägnade dagen åt att åka tåg för att sightseea och sen åt middag på Denny's, ett amerikanskt snabbmatsställe. Fast på kvällen blev det lite mer nyårskänsla då Jakob, jag och två till cyklade till Inage Shrine för att väkomna det nya året. Det var mycket mer folk än jag trodde. Man var tvungen att, som ni kan gissa, stå i kö, för att komma nära shrinet och kasta ner pengar samtidigt som man önskade sig något. Efter det så köpte de söt saké och jag varm choklad. Det behövdes verkligen, kallaste dagen på länge. Jag tror att nyårskänslan utgick igår på grund av bristen på fyrverkerier. Det är inte nyår utan fyrverkerier! Nåja, nära shrinet hade de i alla fall en jättestor brasa där man skulle bränna lyckosakerna man köpt från shrinet förra året. Den var värmande och någon kastade i något som gjorde elden grön så lite fyrverkeriliknande.

Hoppas alla får ett fint 2010!

Här kommer lite bilder.



Gott nytt år!



Såhär såg det ut på julafton.



Jag och Jakob äter jullunch.



Julaftonshopping, sånt kan man inte göra i Sverige!



Julmiddag med släkten, nästan som i Sverige.



I Chinatown, jag ser sömnig ut som vanligt.



All you can eat dim sum!



Jakob bär upp Asahi Beers takprydnad.



Det var fullmåne på nyårsafton!



Tårta på nyårsafton!



Ett fint träd bakom vår byggnad. Lägg märke till det gröna gräset.

Kommentarer
Postat av: bettii

fan jakob snodde min idé om att bara upp majonnasklicken! far gora en battre mihihihih!

2010-01-01 @ 12:15:23
Postat av: Helena

hehe det var min idé men jakob kunde inte fotta mig så jag fottade honom istället. Du kan sätta två fingrar runt den och äta den hehe

2010-01-01 @ 15:15:44
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: emelie

vilka härliga bilder :D

2010-01-14 @ 10:29:45
URL: http://emelieastemoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0