Färdigpromenerat

Det var kallare än vad det såg ut utomhus men ändå helt ok. Jag och Jakob tog en runda runt kvarteret och hittade en mataffär som vi aldrig varit i förrut. Där hittade jag papaya! Innan vi kom fram dit så gick vi förbi 3 lekplatser, uppför 2 trappor och ner för 1 brant backe.



Mabushii!



Jakob som härmar Helena?



Det ser så somrigt ut så här!



Med ordentligt solljus så ser huden finnfri ut hehe



I Japan när man skaffar en bostad så flyttar man inte in i ett redan befintligt hus utan oftast river man det gamla huset och bygger ett eget nytt. Därför ser alla hus i Japan så olika ut.



På en av lekplatserna så var ruschkanorna av betong och inte av metall. Undrar hur det känns?



Jag köpte en papaya, ett bönbröd, ett litet paket cereal snacks och en caffé latte, inte med på bilden är den uppätna onigirin.

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Hahaha... om man inte skrapar upp häcken på den dära rutshkanan så vet jag inte vad...



Jag "lekte" på en sån i Vietnam när jag var liten, shi fick jag. Jag tänkte att man kunde göra som hemma i Sverige och springa ner på rutshkanan (visa hur tuff jag var), men istället ramlade jag och skrapade upp foten. Inte lika cool längre... haha

2010-01-26 @ 13:30:05
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Helena

ouch... det låter inte så kul. Tack för varningen! hehe jag tänkte faktiskt testa den när det blivit varmare men jag kanske ska låta bli...

2010-01-26 @ 14:28:22
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0