Cravings!

Idag lagade jag en grönsaksgryta till lunch som förmodligen skulle bli min middag under några dagar. Innan det var dags att äta middag så började jag dock kolla på ett matlagningsprogram som handlade om grillad fisk och ja, som ni kan gissa så blev jag så sugen på det att jag kokade ris och sen skyndade iväg till affären för att köpa hem fisk och ett halster som jag kunde ha i min toaster oven. Det är jag så glad att jag gjorde för det blev så gott!!!


bild från wikipedia

Fisken kallas hokke på japanska och verkar vara en sorts makrill. Det var jättelätt att ta bort alla ben, bara att dra i ryggraden och den var så fet, det bara droppade om den i toaster oven. I Japan kan den ätas på många olika sätt men i matlagningsprogrammet så åt de den saltgrillad med ris och riven rättika. Att salt kan göra något så gott. Jag ska definitivt äta det här fler gånger. Tur att det var gott för jag köpte 5 ugnsunderlägg för fiskgrillning hehe

Kommentarer
Postat av: betty

ser så gott ut :O!!

2010-01-16 @ 12:05:43
Postat av: Helena

det var gott! så gott så jag köpte två filéer till för lunch o middag idag hehe

2010-01-17 @ 15:04:59
Postat av: Anna

Åhh, det ser gott ut, synd att jag inte har någon ugn nu bara :(

2010-01-17 @ 19:11:34
Postat av: Helena

jo jag läste det... men kan du inte köpa en toaster oven som jag har nu, funkar jättebra!

2010-01-18 @ 08:16:52
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0