Sakura saku

Idag skulle Jakob och jag åka till ett museum över japansk historia dit vi redan varit en gång men eftersom Jakob hade extra biljetter så tänkte vi åka dit igen. Jag slog upp museum history Japan Chiba på Google och kom fram till muséets hemsida, skrev ner hur man skulle ta sig dit och ritade till och med en karta.
När vi reda hade bytt tåg en gång och var på väg mot Chiba-dera kom Jakob med följande uttalande: Låg inte muséet i Sakura? Och det gjorde det ju. Muséet som jag googlade upp var ett annat museum över historia... Hur många sådana kan det finnas i Chiba?! Hehe åtminstone två vet vi  nu.
Det slutade med att vi åkte till muséet jag hade kollat upp och det var inte så dåligt.



Maten som jag förberedde i morse till vår picknick.



På vägen till muséet passerade vi en Plumeria, men det här var ett bageri.



Jakob som går i förväg för att han skäms över att flickvännen ska fota grejer. Varför köpte vi en kamera för?!



Vid muséet fanns det en stor park som var gratis att gå i. Här ser ni Jakob framför ett blomande plommonträd.



Vi picknickade bland några stenar. Det var jättevarmt i dag, perfekt för att äta ute!



Jakob fågelskådade lite efter att vi hade ätit upp.



Jag fick inspiration från Pernilla och Lams blogg, vi behöver ingen som tar foto åt oss för att vi ska komma på samma bild.



I parken fanns det också en sjö med ankor! (eller är det gäss?)



I en del av parken fanns det massa statyer och även en byggnad(?) som såg romersk/grekisk ut.



Från statykullen kunde man se ut över staden. Hehe det ser ut som om jag har fångat statyn på bild i en pinsam situation.



Jakob ville inte bli fotad och gömde sig bakom pelarna men man kommer inte undan mig!



Medan vi vandrade hittade vi ett blommande träd vi ett övergånsställe. Det kändes animeiskt!



Det fanns en del i parken med över 200 sakuraträd.



De har precis börjat knoppas. Så vackert.



Egentligen ska inte sakura blomma förrän i april men dessa kanske är tidiga. Eller så är de inte sakura?



Rosa blommor och blå himmel!



Vita blommor är också fint.



Det fanns inte så många unga människor där, mest pensionärer och barnfamiljer. Och vi!



Sedan hittade vi till och med en bro så man kunde beundra sakura ovanifrån.



Jag gillar broar!

Det slutade med att vi vandrade runt i parken och aldrig gick in på muséet. Vi får åka tillbaka någon dag.




Kommentarer
Postat av: HAN I TIERP

blomande plommonträd.

ÅSA KOMMER ATT VILJA FLYTTA!!!

Vi har just nu - 14 blåst och snöfall!!

Åsa,David och Anna är i u-a och dom flesta tåg är inställda ;-)

HA DE

2010-02-23 @ 12:14:56
Postat av: Anna

Sååå härligt det ser ut (speciellt maten) :p

2010-02-23 @ 12:56:29
Postat av: Helena

Han i Tierp: -14 låter inte så kul men våren kommer nog till Sverige också, någon gång. Hehe ni behöver inte flytta hit men kan ju komma och hälsa på. Ha det bra ni med!



Anna: mm blommorna var jättefina, jag längtar tills de blommar ut på riktigt och sen när de "snöar" ner.

2010-02-23 @ 13:38:58
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Åsa T

Jag flyttar....

2010-02-28 @ 22:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0