Test av Arlas smaksatta grädde

Jag blev utvald som testpilot för Arlas nya smaksatta grädde så i lördags tog jag min kupong och gick till Hemköp och hämtade hem en grädde med chokladsmak och en med jordgubbssmak.



Jag hade sett fram emot att testa dem och speciellt såg jag fram emot att smaka chokladgrädden.

Jag och Jakob orkade inte baka något igår så vi vispade bara upp lite och smakade som det var.


Chokladgrädden smakade jag på innan vi vispade och det var gott, som pucko! Efter vispningen smakade det dock inte lika gott. Som ni kan se så var det inte så chokladigt. Jag tyckte att det smakade nybakt, bränt bröd med smör. En konstig liknelse kanske men det var lite bittert från chokladen vilket smakade som bränt bröd och sedan smakade det smör.


Jordgubbsgrädden å andra sidan var en stor hit! Tänk er midsommar och färska jordgubbar som man mosar i grädde med socker! Så gott! Plus också för jordgubbsfröna man hittade i grädden, det kändes fräscht och inte som artificiell jordgubbssmak.
Tur att vi testade smaken innan vi bakade för annars hade jag tänkt använda chokladgrädden att fylla petit choux med men istället tog jag jordgubben.


I den första batchen blev de lite små så jag kunde inte fylla dem. De fick chokladglasyr istället.


Så här såg andra batchen ut. Riktigt gott! Som ni ser har jag använt spritsen jag fick av mamma.

För att avsluta. Jag kan rekommendera Arlas smaksatta jordgubbsgrädde, speciellt nu på vintern när man saknar färska jordgubbar med grädde.
Chokladgrädden är god att dricka som den är (kanske inte så bra för hälsan dock) men när man vispat den så tyckte jag inte så mycket om det. Jag löste det genom att koka (choklad)kola av den och det blev gott!




Kommentarer
Postat av: Anna

Lol spritsen fungerade mao inte så bra (eller är det din skicklighet?) :p



mm jordgubbsgrädde låter gott!

2010-12-14 @ 19:36:55
Postat av: Helena

hehe jag tyckte det blev bra, skulle ha tagit massa mer tid att göra det för hand.



få se dig göra fyllda petit choux! hehe kom på att vi faktiskt gjort såna tillsammans en gång

2010-12-17 @ 16:04:11
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Ah joo, jag har gjort fyllda petit choux flera gång (dock utan sprits). De är bland de godaste bakelserna jag vet ^^



Kanske kan fixa såna på nyår?

2010-12-17 @ 20:59:00
Postat av: Helena

ja, det låter gott! inte för heavy så vi inte blir så "tjaj"

2010-12-21 @ 08:30:41
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0