Julafton

Igår var det julafton, det blev inte riktigt som jag trodde men ändå rätt så bra!

Dagen började med att jag vaknade och gav present till mamma. Hon fick ett dusch-/badset med ginsengdoftande grejer. Av jakob fick hon chilisalt. Jag tror hon gillade det mer hehe
Jag fick en honungstvål och te av Betty. Tack! Det luktar jättegott!
Mamma hade inte köpt något till mig så jag sa att jag kunde ta nudlarna, får se om jag får dem.

Efter det föreslog mamma att vi skulle ha julmaten till lunch och äta rester till middag så kunde vi laga något annat idag. Ok, sa jag och la in revbensspjällen i ugnen och började hacka potatis.



Så här såg det ut när det var klart. Jag var orolig att mamma inte skulle gilla Janssons frestelse men hon var nog den som åt mest av det. Sedan hittade jag tre burkar sill i kylen, det blev mer juligt än jag trodde.

När vi hade ätit färdigt tänkte jag förbereda mig för att gå över till Anna men då kom mamma och ville att jag skulle hjälpa henne fylla i papper om bostadstillägg... Det var väldigt förvirrande. Lysande av Betty att hon klarar av att hjälpa mamma med sådant i normala fall. Jag blev väldigt frustrerad när jag skulle förklara för mamma vad alla ord betydde och vilka papper man behövde kopiera. Till slut blev det klart men jag vet inte om det blev rätt...

Jag gick i alla fall över till Anna och sen kom Jenny så bytte vi julklappar. Jag fick jättesöta rosa tofflor och en mangolotion som luktar jättegott av Anna. Av Jenny fick jag en deckare som handlar om mord/våldtäkt i Linköping, spännande, har redan läst mer än halva idag och det är kul att känna igen gatunamnen och ställena de nämner. Jag fick också en stor fin sjal och ett DIY-armband av Jenny. Tack för de fina julklapparna!



När jag var hos Anna så gick Kalle Anka på tv men jag tänkte att jag kunde se det sen på datorn fast när jag kom hem så hittade jag inte det på svtplay... Någon som vet vilket klipp som var nytt i år?

På vägen hem från Anna så stötte jag på Yin som var ute med Alvin. De skulle åka pulka så jag hängde med! Väl framme vid kullarna så tyckte Yin att jag skulle åka med Alvin först. Jag var lite rädd (ok mycket rädd) när jag väl satt i den inte så stadiga pulkan med Alvin i knät. Han är bara två år men mycket modigare än mig. Vi åkte ner och det var inte så farligt. Alvin tyckte att det var jättekul och ville åka igen och igen. Stackars Yin hade dock inga vantar så efter ett tag så gick de hem och jag gick hem till mig.
Jag tyckte också att det var kul att åka, mycket länge sedan sist! Jakob har snackat om att åka med mig men aldrig tagit tag i det men nu fick jag åka i alla fall!

När jag kom hem hade mamma ätit upp nästan allt av Janssons frestelse hehe. Jag åt resten och efter det hjälpte jag mamma med att fixa Hongkong-tvprogram till tv:n. Vår tv kan bara ta avi, så jag var tvungen att konvertera allt från rmvb till avi så det gick att se. Medan jag gjorde det så kunde datorn inte göra något annat så jag satt och läste i boken jag fått av Jenny.

På kvällen pratade jag lite med Jakob på telefon. Han verkar sakna mig, det är bra för då kanske han uppskattar mig mer sen när vi väl ses igen hehe

Så var alltså min julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0