Tillbaka i Sverige

Nu är Jakob och jag tillbaka i Sverige efter att ha åkt en massa timmars flyg och väntat på Moskvas flygplats 15 timmar! Jag hade med mig euro och tänkte att vi skulle växla till rubel där så vi kunde köpa lite mat och dricka men på hela flygterminalen fanns det ingenstans att växla pengar. Jag frågade minst fem personer som jobbade där och fick väldigt varierande svar. Många pekade mig till de röda currency exchange maskinerna som jag hade provat flera gånger men som alltid spottade ut mina 10 euro efter att ha gett mig meddelandet "wrong phone number"!? Jag skrev aldrig in några nummer eller fick upp frågor om en telefon. Den sista och trevligaste tjejen som jag frågade sa att de maskinerna inte var för valutaväxling och att det inte fanns någonstans att växla, kanske kunde man växla på något av caféerna. Innan henne hade jag fått som svar från två som jobbade där "no english" medan de höll upp händerna i kors. Usch aldrig mer Moskvas flygplats, i alla fall inte under 15 timmar.


I vilket fall, PG hämtade oss från Arlanda igår på morgonen och sedan dess har jag varit halvsömnig och lade mig redan vid åtta. Nu är jag dock ganska pigg igen och håller på att fixa telefonabonnemang. Har skrivit det här medan jag stått i telefonkö hos Tele2.


Kommentarer
Postat av: Yin

okaerinasai!

har du inte fryst ditt gamla nummer?

Ska du ner till hbg nån gång?

2010-08-18 @ 13:17:41
Postat av: wei

hej, välkomma hem!!



Mellanlanda i Moskva? Snälla, säg inte att du och Jakob åkte med Aeroflot (eller vad den heter, det ryska flygbolaget)! De är ju kända för att ha mest flygolyckor, men bra att ni är hemma nu.



Flyttar du och Jakob till Linkan påden här lördagen? hm... jag ska skriva en tenta på lördag förmiddag, så vi kanske kan träffas efteråt? Jag pratat med Peter, jag tror att han kommer till Sverige innan 28:e (han ska skriva en tenta då) och Emma är redan i Linköping ^^. Hur ska du och Jakob bo eller har ni redan fått en lägenhet nu?



P.S. Jag har precis ringt till Tele2, har skaffat Tele2 Kompis Student. ^^

2010-08-18 @ 16:43:23
Postat av: Helena

Tadaima! Jag har kvar mitt gamla nummer med comviq kompis så detär bara att ringa. Kommer till hbg ibörjan av september förmodligen!



hehe som tur råkade vi inte ut för en flygolycka men jag ska nog inte åka med dem igen om jag kan undvika det. har dukvar ditt gamla nr wei? jag hör av mig efter att viflyttat in, vikommer bo på björnkärrsgatan 13. Lycka till på tentan!

2010-08-19 @ 08:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0