Skolan har börjat!

Egentligen började skolan igår men jag har lyckats ordna mina kurser så att jag är ledig på måndagar! Det betyder 3-dagarshelger resten av terminen, yay!

Idag hade jag det dock tufft mycket på grund av mig själv. Av någon anledning hade jag fått för mig igår natt att jag inte hade något första perioden så jag satte klockan på 8. Efter att ha snoozat i 20 minuter kommer jag plötsligt på att jag visst har en lektion kl 8.50 så jag rusar upp ur sängen, byter om och cyklar iväg.

Som tur slutar vi lite tidigare än vanligt på den lektionen så jag hinner gå och köpa frukost innan andra lektionen. Jag blev bjuden på välkomstfest i forskarrummet ikväll så min plan var att åka hem tredje perioden när jag inte hade något och duscha. Då får jag reda på sista minutrarna av andra periodens hållfasthetslära att det finns en räkneklass för den och att den var nästa period... Men det ordnade sig ändå för vi hade inte lärt oss tillräckligt än för att räkna så vi blev släppta efter att han förklarat hur lektionerna skulle gå till och vad betygen baserades på.

Så jag skyndade hem och tog en snabb dusch och efter det har allt gått bra. Festen var jättekul och jag träffade en kinesisk man som inte kan japanska och en brasiliansk tjej som har varit i Chiba 4 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0