Ikväll

Aldrig har måndagar känts så bra som nu när jag inte har lektioner på dem! Ikväll ska Jakob och jag se den nyaste Detective Conan-filmen på bio! Jag längtar! Den står med på min lista över saker att göra i Japan.

Innan vi ser på filmen kanske vi hinner med att fika på ett ställe som jag hittade igår. I Japan finns inte samma fikakultur som i Sverige. Det finns inte ens några fikaställen om man inte räknar donutsställen. Det finns massor affärer där man kan köpa söta tårtbitar hem men det finns inte alls många ställen där man kan äta tårtan i affären.
Igår hittade jag i alla fall ett sådant ställe. Vad ska jag välja?!


http://www.la-maison.jp/index.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0