Långhelg!

På måndag är det en japansk helgdag så vi har en extra dag ledigt, yay!

Igår var Jakob, jag och 4-5 andra tjejer på Chiba Zoo. Det var inte så stort men de hade en klappa-djur-hörna! Det var inte heller så mycket folk, skönt. Något som inte var så roligt var att det fanns stora spindelnät med stora spindlar hängandes i träden. Eeek!

Efter zoo:et så gick vi tjejer och shoppade och sen åt vi kaitenzushi, dvs rullbandssushi. Jättegott men inte den billigaste restaurangen. Jakob åkte tillbaka för att spela Magic med en kille han omvänt hehe.

Idag har jag varit och pumpat cykeldäcken. Vilken service, skillnad från Sverige....
Efter det lagade jag lunch och sen blev jag bjuden på hotcake av grannen och sen var det dags att gå ut med kompisarna. Vi gick till en izakaya, japansk pub. Oroa er inte, jag drack en rasperry milk som inte innehöll så mycket alkohol. Där åt vi kycklingskinn på spett (så gott!), grillad äggplanta, potatis gratinerad med ost och lite annat. Trevligt!

Imorgon ska jag och Jakob på dejt i kanske Shinjuku, Chiba eller IKEA... Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Anna

Lol, kycklingskinn på spett haha, det vill jag också testa. Sushiii!! Vad kul att ni redan har fått en massa kompisar! Är det japaner eller är det andra utbytesstudenter?

2009-10-11 @ 16:32:37
Postat av: Helena

mmm kycklingskinn är jättegott!

kompisarna som jag har är typ alla utbytesstudenter som tillhör JPAC eller bor på samma dorm. Det är svårt att få kontakt med japanska personer men vi får se...

2009-10-12 @ 16:36:16
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0