Jag har köpt en mobil och skaffat facebook

På onsdagar har jag veckans enda sovmorgon (om man inte räknar med helgen), så skönt det var!

Igår cyklade jag till och från skolan, det var rena självmordsresan! I Sverige tyckte jag om att cykla till skolan, det är avslappnande (förutom upp för märkesbacken) och roligt att känna vinden mot ansiktet men här i Japan måste man fokusera varenda sekund annars så dör man! Ok, jag kanske överdriver lite men det är verkligen farligt att cykla i Japan. Vägarna är smala och folk har en tendens att gå bredvid istället för efter varandra. Jag gör också det när jag är med kompisar för det är lättare att prata så men för cyklister är det inte kul. Cyklar man ut på bilvägarna så kommer bilarna susandes jättenära... Jag har frågat flera japaner om regler för cyklande och gående, ska man gå på vänster eller höger osv. Det är ingen som vet... Alla går lite som de vill alltså.

Idag efter skolan så cyklade (!) jag hemåt och stannade vid Softbanks kontor för att köpa en mobil! Jag tog billigast möjliga men det var fortfarande dyrt! Det blev ca 2200kr och sen måste jag betala ca 100kr i månaden men jag får ringa gratis mellan 1.00 och 21.00 till andra softbanktelefoner (alla andra utbytesstudenter) och jag kan skicka sms och mail med mobilen. Ett stort plus är att den är rosa och har en massa roliga funktioner (tror jag).
Min mailadress till mobilen är [email protected] jag undrar om det är gratis att skicka mail från datorn till min mobil, någon som vill prova?

Jag har också skaffat facebook efter påtryckningar från vänner här, jag är lättövertalad... Lägg gärna till mig som vän!

Kommentarer
Postat av: Erica

Hihi... fler som har skaffat Facebook. Välkommen till klubben. Ska se om jag hittar dig där. =)

2009-11-01 @ 16:20:01
URL: http://htt://jica.blogg.se
Postat av: ROXANNEOlsen21

Follow <a href="http://www.writingscentre.com">up here</a> and make up your mind to buy essays in order to get essay paper or just order term paper help from the reputable agency. I guarantee that you will gain best professional writing online. whenever you have issue with essay writing come to writingscentre company to purchase essay help.

2012-08-06 @ 01:38:05
URL: http://www.writingscentre.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0