Grattis på födelsedagen mamma!

Idag fyller min mamma år så ett stort grattis till henne och grattis på midhöstdagen (som Anna skriver) till er andra!

Det var nära att jag inte kunde skicka en hälsning till er idag eftersom datorbatteriet fick slut på batteri i morse och datorkontakten inte fick plats i konverterarkontakten. Efter att ha letat i affärerna här i Inage utan att hitta något så kom jag på att ds:en som är köpt i HK har en konverterare "allt möjligt"->svensk, den satte jag på datornkontakten och sen det i japankonverteraren och sen det i väggen... Så nu fnkar det! Men jag måste köpa fler konverterarkontakter snarast för andra grejer behöver också laddas.

Igår var vi för första gången i skolan för att få en massa papper och en guidad tur. Professorn som jag blev tilldelad var inte där när vi kom och han har inte tilldelat någon tutor till mig än. Kurserna har redan startat och jag vet inte vilka jag ska ta förrän jag har träffat professorn.

Efter det gick jag och några nya kompisar för att handla lakan, toaborste, städgrejer, bestick, kudde, täcke, klädnypor....you get it. Efter flera tungt lastade turer har jag nästan allt jag behöver.

Idag har jag städat, tvättat, gått runt och handlat mat. Låter inte som mycket men det har ändå tagit hela dagen, speciellt rundgåendet. Det känns som om jag har varit i Japan en evighet, gatorna har jag gått fram och tillbaka så många gånger nu för att köpa nödvändiga grejer.

Jakob säger att han börjar känna sig hemmastadd på tunnelbanan eftersom han har åkt så många gånger fram och tillbaka. Igår var han på Akihabara och Chiba. Idag åkte han till IKEA och Chiba. Jag har bara åkt den en gång till skolan.

Lite nya grejer jag har lärt mig.

Japanska bäddmadrasser, futon, har man inte lakan till utan påslakan med dragkedja längs långsidan.

I min professors team är det bara killar, jag är enda tjejen.

Japansk oktober är svensk högsommar plus höst samtidigt.

Jag är trött.



Kommentarer
Postat av: betty

mamma säger: om det finns mycket mygg så ska du ta den krämen som hon hoppas du tog med dig. och att du ska vara försiktig och inte gå ut på natten, och om du mår dåligt så ät medecin och så undrar hon om stället ni bor på är "djap".. om du förstår.

2009-10-03 @ 22:03:09
Postat av: Helena

hej hej! nej det finns inga mygg här som jag har sett, i Tierp var det dock en hel del hehe men ja jag har med mig krämen. Stället vi bor på är ganska bra ändå, på fjärde våningen där jag bor är det bara tjejer och jakob bor två våningar under.

Inte djap alls

2009-10-04 @ 13:01:56
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: PeckAngelique22

That was more effortless to <a href="http://bestwritingservice.com/buy-essay.html">buy custom essay papers</a> and lots of students don’t get knowledge that your very hot notes as this good topiccould live and because of this people <a href="http://www.bestwritingservice.com">buy term paper</a>.

2011-12-29 @ 17:26:58
URL: http://www.bestwritingservice.com
Postat av: forum posting services

There're many things you should understand just about sites optimization. Common persons cannot learn these things. forum posting service can help with such a problem guaranteed. You will not even make a little efforts to get your website working better!

2012-04-11 @ 13:09:07
URL: http://cheap-link-building.com
Postat av: dissertation

The buy thesis master-dissertations.com services are still looking for your interesting article just about this good topic for the dissertation cover completing.

2012-08-03 @ 15:46:17
URL: http://master-dissertations.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0