Bilddags!



Här är mangaversionen av mig!



Middagen som jag åt själv. Gott!



Förpackningen till kackerlackshuset.


På baksidan förklarar det att man ska lägga mat i huset för att locka in dem.



Cool bärbuske utanför dormitoryt, olikfärgade bär!



Choklad med kastanjsmak, (nästan över-)sött som allt annat godis i Japan.



Välkomstfest som alla utbytesstudenter var bjudna på.



Det är mammor och pensionärer som har lagat all mat.



Cool sushi!



De orangea räkkakorna var stora!



Kiri-e bilder som skapas genom att man skär bort alla vita delar av mallpappret. Sen kan man måla ett bakplåtspapper i fina färger och sätta det bakom det svarta pappret så blir det jättefint!



Underhållningen bestod bland annat av Okinawadans.



Efter välkomstfesten åkte jag och Jakob på en dejt. Först åt vi rullbandssushi.
Rosa tallrik = 180 yen.



Kvällens godaste?



Ljusblå tallrik = 100 yen



Tror att det är anago, billigare version av ål.



Nattourullar, inte Jakobs favorit i alla fall.



Bläckfisk! Första gången jag beställt något på ett kaitensushi ställe!



Lax, inte så gott tyvärr.



Mussla! Det åt jag två tallrikar av.



Min samling! Jakob åt ungefär lika mycket. Sammanlagt för oss båda blev det 2800 yen som Jakob bjöd. Tack!



Sen gick vi runt lite och kollade kläder och skor och efter det spelade vi lite i gamecenters och tog purikura. Efter det var det dags ör efterrätt!



Min yoghurt med blåbärssås och blåbärsglass.



Jakob tog pudding och banan



En kanin som en kanadensisk tjej vann åt mig för en vecka sen!



Min rosa mobil! Trycker man på en knapp i sidan så flippas locket upp och en annan knapp gör så att klocka och annat visas på locket.



Telefonens tangentbord, det tar mig jättelång tid att skriva.



Min sladdlåda. Jag har alldeles för mycket elektriska saker.



Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Taack så jättemycket! Men du är inte "sen", jag fyller idag! ;) ..eeh, i alla fall i sverige haha.. Men det är väl fortfarande den 18.e i Japan? Gud va roligt att du är därborta!! Längtar tills man själv ska besöka japan woohooooo

2009-10-18 @ 07:06:38
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Åsa

Finns det inget kött? Jakob lär ju svälta...

2009-10-19 @ 20:14:55
Postat av: Anna

Åhh, den första sushitallriken såg JÄTTEGOD ut, bara för det ska jag laga sushi imorgon hehe.



Allting ser så himla gott ut (utom möjligen chokladen och den sjukblek-färgade laxen) :p

2009-10-19 @ 20:38:12
Postat av: Helena

Åsa: jo då kött är ganska vanligt här ändå men inte på rullbandssushirestaurangen hehe

jag ska inte låta honom svälta ihjäl!



Anna: mm sushi är gott men jag vill testa andra saker, har inte ens testat yakitori än!

2009-10-20 @ 11:30:07
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Wei

1. tycker att bilden liknar dig väldigt bra, vem har ritat den?

2. du gör mig hungrig, fast att jag precis har ätit på KFC. men så mkt mat o sushi!!! allting ser så gott ut!!

3. har du köpt en rosa mobil? cool! den ser ju jättefin ut!!!!

4. jag är avundsjuk, vill oxå åka till Japan!



2009-10-27 @ 20:27:15
Postat av: wei

1. tycker att bilden liknar dig väldigt bra, vem har ritat den?

2. du gör mig hungrig, fast att jag precis har ätit på KFC. men så mkt mat o sushi!!! allting ser så gott ut!!

3. har du köpt en rosa mobil? cool! den ser ju jättefin ut!!!!

4. jag är avundsjuk, vill oxå åka till Japan!



2009-10-27 @ 20:28:31
Postat av: Erica

Så mycket god mat over there!!! Sushirullen med rosen var väldigt cool, var den god också?



Förresten, tänkte höra med dig, minns du vilken sida du gick in och beställda flygbiljett på? Eller som din mamma och syster beställde från? Jenny och jag och Fung planerar en resa, men hittar inga billiga biljetter... =(

2009-11-01 @ 16:18:03
URL: http://jicachan.livejournal.com
Postat av: Helena

Wei: Bilden har en av killarna i mitt forskarrum ritat, han är medlem i mangaklubben i skolan så han är duktig! KFC! Här i Japan har de en pot au feue eller ngt, det är soppa med ett lock av bröd över, den soppan är jättegod, du måste testa!

Tack, den funkar bra, måste köpa till accessoarer dock hehe

Var inte avundsjuk, du är ju också utomlands! Vad är din bloggadress, jag vill se bilder på dig!



Erica: mm mycket mat i Japan, jag tror att jag har gått upp lite i vikt... Sushirullen med rosen smakade inte ros men den var god.

Jag beställde flygbiljetter åt oss från flygresor.se, Cathay Pacific hette bolaget vi åkte med, jag vet inte om de har några billiga biljetter kvar men håller tummarna! När ska ni komma hit? Innan sommaren? I så fall får ni hälsa på mig!

2009-11-02 @ 00:18:18
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: KaufmanBetsy29

I used to be confused because of page rank of my site. It was very low. Fortunately I found good <a href="http://marketingslinks.com/forum_post.htm">forum posting service</a> that helped my website very much. I try to utilize search engine optimization continuously now!

2012-08-09 @ 12:49:41
URL: http://marketingslinks.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0