Snabb uppdatering

Här kommer lite snabbt vad jag har gjort under lovet. De lediga dagarna började i torsdags och då fikade jag med Anni (finska tjejen) på dagen och på kvällen åt Jakob och jag middag på ett thailändskt ställe. Efter det så fick Jakob en spontan idé att åka in till Tokyo så det gjorde vi.

På fredagen gick jag på skolfestivalen under förmiddagen. Det var verkligen jättemycket folk och jättemycket mat som såldes. Jag åt en skål med vietnamnesisk phó och efterätt. Klockan 15 hade jag bestämt med Anni som fyllde år den dagen och Koto att åka in till Chiba och shoppa. Sen åt vi sushi och sjöng karaoke till elva på natten...

Lördagen skulle gå åt till att plugga men man måste ju äta så jag följde med Jakob på festivalen och nu hann/orkade jag äta indonesiska lammspett, indonesisk soppa, glass med friterade kexbitar, glass med äpple- och kanel, grönt-te-crepes, 1/2 okonomiyaki och 2 yakitori. Efter det åkte jag hem och sov. På kvällen hade Jakob och jag en dejt på vårt blivande stammisställe, en yakinikurestaurang (grillat kött). Vi beställde in var sin 12 rätters meny och jag mådde ganska illa efter att ha tvingat i mig massa kött! Men ni som ska komma till Japan och besöka oss ska verkligen testa den här restaurangen. Det är kul att grilla sitt eget kött på en stor grill vid varje bord.

Igår så följde jag med arkitekturklassen på utflykt (trots att jag inte tar den kursen). Vi åkte för att titta på 3 samurajbostäder och sen till ett museum över japansk historia. Det blev lite kort om tid i museét så Jakob och jag åker nog tillbaka någon dag.
På kvällen gick jag ut med 5 andra tjejer för att äta. Det blev kinesiskt. Sen gick vi på karaoke. Det här stället har gratis glass, läsk, varma drycker och soppa för alla gäster, och det ligger 5 minuter från var vi bor!

Idag ska Jakob och jag till Disney Sea för att fira vår 37 månadersdag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill också ha lov, antar all halloween inte firas därborta?

2009-11-02 @ 17:54:08
Postat av: betty

wow låter som rena semestern när ni har lov höhö!! maat~!!!

2009-11-02 @ 19:25:32
Postat av: Helena

Lov är kul men det betyder att en massa läxor ska vara gjorda tills lovet är över...

Halloween firas visst här borta, inte lika läskigt som gulligt men du skulle sett Disneyland, massa pumpor och halloweendekoration överallt!



2009-11-03 @ 03:09:37
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: ANna

bilder från disneyland!!! är det värt att gå? yin är tveksam men jag vill dit.

2009-11-03 @ 20:52:19
Postat av: Wei

Vad e det för lov? Vill oxå ha lov!! ha en massa i skolan... börjar få ont i huvud. Jag var på Neuschwanstein i söndags, det blåste jättemkt där, så nu e jag förkyld.... men men, om jag hinner bli frisk så ska jag till Wien den här helg.



Jag blev så hungrig nu, bara för att du pratade en massa om mat i bloggen :P.

2009-11-04 @ 00:24:50
Postat av: Helena

Anna: Jakob har bilder från Disneyland och han sätter väl upp dem snart på sin blogg. Det är värt det om man åker dit tidigt och får tag i fast pass, annars får man stå i kö ca 3 timmar till en attraktion



Wei: Det var skolfestival fredag till måndag så det var lov, torsdagen var lov för förberedelser och tisdagen lov för att det var kulturdagen. Hoppas du blir frisk snart från din förkylning!



2009-11-04 @ 01:33:43
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Wei

cool, jag älskar japanska skolor (har så mkt lov)!

2009-11-05 @ 06:49:20
Postat av: Helena

hehe ja det blir lov igen måndagen den 23!

2009-11-06 @ 09:31:39
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0