Det märks att det är helg...

... när jag uppdaterar 3 gånger på samma dag hehe

Jag läste precis på Metro.se världens roligaste skämt enligt Reader’s Digests globala skämt­tävling.

En stockholmare som precis fått sin jaktlicens var i Skåne för att jaga and och hade blivit tilldelad ett jaktområde bredvid en gård mitt på slätten. Utanför gården stod en bonde och tittade intresserat på.

Plötsligt kom några änder flygande och stockholmaren lyckades träffa en av dem. Nu hände det sig så att den landade på bondens mark, precis utanför jaktområdet.

Stockholmaren rusade snabbt dit för att plocka upp anden, men bonden var redan där och sa: ”Anden landade på min mark och då är den min.”

Stockholmaren började argumentera, men bonden stod på sig och sa : ”Kan vi inte komma överens får vi göra upp med en koddaspark.” Stockholmaren frågade vad det är för något. ”Det går till så att vi ställer oss mittemot varandra. Sedan sparkar jag dig allt vad jag kan i skrevet, och sedan gör du likadant på mig. Den som skriker minst får fågeln.”

Stockholmaren var tveksam, men ville gärna ha anden, så han gick med på förslaget. Skåningen rättade till trätofflorna och drog sedan till det värsta han kunde. Stockholmaren sjönk ihop men sa inte ett ord. Efter ett par minuter  hade han rest sig och ställt sig beredd.

Då sa bonden: ”Jag har tänkt på saken. Du kan ta anden."


hehe så kul! Jag skrattade i alla fall högt!

Ett skämt som jag tycker är roligare hörde jag i Disneyland då vi åkte en flodbåt genom Amazonas jungler. Vi passerade (plast-) krokodiler och flodhästar. Åkte under vattenfall och förbi pytonormar. Framför oss fanns ett litet berg med en svart öppning vi skulle genom. Då sa guiden på japanska "Nu börjar det bli farligt här, ingen har någonsin kommit ut genom den här öppningen." Då blev jag lite rädd, det såg väldigt mörkt ut därinne. Sen fortsatte han "Varför, jo det är ingången!"

Hehehehehe som jag skrattade. Det måste vara ett av världens roligaste skämt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ehhh... jag tyckte inte att det var kul alls, varken den första eller den andra :p

2009-11-10 @ 12:58:53
Postat av: Helena

hehe för det andra så kanske man måste vara där och känna stämningen för att det ska funka

2009-11-11 @ 00:47:57
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Wei

måste säga att guiden har lite konstig humör... ^^

2009-11-14 @ 19:10:00
Postat av: Helena

hehe han var jättekul! men precis när båten körde in, innan vi gick på så såg han alldeles slut och deprimerad ut men så fort han började köra så switchade han på sitt goda humör för gästernas skull (så japanskt!)

2009-11-16 @ 15:24:39
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

hehe aw, jag hade velat träffa den hära guiden.. ;D Hahaha

2009-11-22 @ 09:39:12
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JaclynSanchez34

You are able to use the solid directory submissions services, despite of a state you are staying in. The internet gives business owners possibilities to make better websites fast.

2012-01-20 @ 06:47:45
URL: http://www.4submission.com
Postat av: RACHAELDotson29

It is a wonderful thing to buy writing research papers written by expert writers. All you need to do is to <a href="http://www.PRIMEESSAYS.com">check here</a>. At that company there is -expert top essay writing services.

2012-07-14 @ 03:21:14
URL: http://www.primeessays.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0