Dejt!

Igår var Jakob och jag på dejt i Odaiba, den människotillverkade ön utanför Tokyo.


Dagen innan det hände något spännande. Klockan 2 på natten så började ett brandlarm ringa och när jag förvirrat tog mig ur sängen för att se vad som hänt visade det sig att det inte var i det här huset (som tur) utan huset mittemot som larmet gått. Många av mina klasskamrater var bland de som var tvungna att fly ut i den kalla natten medan de väntade på brandkåren som efter 10 minuter äntligen dök upp. Efter kanske 20 minuters undersökning, alltmedan larmet fortfarande gick meddelade en brandman genom megafon att allt var ok och att alla kunde gå in igen. Jag fick veta senare att det var en full man som på något sätt tagit sig in i byggnaden (vi har en kod att öppna portarna med) och sedan knackat på hos många och stört/skrämt dem för att till sist sätta på en brandsläckare som då satte igång larmet.
På grund av det så lade vi oss inte förrän ca 3 på natten och klockan 8 var vi tvungna att gå upp för att åka in till Tokyo. Gissa om vi var trötta...

Nåja, strax innan klockan 11 var vi framme i Odaiba utan vidare missöden förutom en kort tur i Shinbashi station då vi inte kunde hitta rätt utgång.

Det första stället på min lista var Muscle Park. Ett ställe där man får använde sina muskler och testa olika saker som att skjuta en fotboll, kasta baseball, frisbee och mycket annat. Det fanns också en hinderbana kallad Sasuke med 4 olika stationer och jag klarade inte en enda. Det första var att handcykla kanske 10 meter, jag kom 1 meter... Sen var det att ta sig 10 meter med hjälp av en 3 cm bred list och bara fingrarna. Jag kom inte så långt där heller. Den tredje stationen var att hoppa upp och greppa tag om en metallstång, dra sig upp med armstyrka och snabbt få upp metallstången till nästa fäste (utan att röra marken) och sen göra om det tills man kanske är 2 meter ovanför marken... Den sista var också svår men där kom Jakob ganska långt, man skulle med armstyrka (igen) ta sig från ena sidan till den andra med hjälp av metallringar som satt runt metallstänger, man skulle hasa dem frammåt medan man svingade... Jag kan säga att jag har träningsvärk nu!

Efter all den fysiska träningen gick vi runt i shoppingcentret där det fanns en Little Hong Kong.


Det var inte så speciellt, inte ens nära det riktiga HongKong. Något intressant som fanns där var dock en kaiten yam cha. Dvs olika dim sum som åkte runt och runt så man kunde ta det man gillade. Lite småroligt men dyrt så vi bestämde oss för en italiensk(?) buffé istället.
Det var fin utsikt från restaurangen, man kunde se över till Tokyo. Och till efterrätt hade de en chokladfontän och olika tillbehör.





Efter maten så gick vi för att se på frihetsgudinnan. Det är en modell av en modell av den riktiga frihetsgudinnan.



Framför frihetsgudinnan finns Aqua City, ett shoppingcenter med en biograf och just igår hade filmen 2012 premiär där och vi lyckades time:a det så att vi hann med en engelsk visning. Mycket spännande film. Jakobs hand var bedövad efter att filmen var slut eftersom jag gripit så hårt om den hehe.

När vi kom ut var det mörkt. Jag blev jätteöverraskad av att se månen för den var inte som jag är van vid att se den. Månskäran var halvliggande (som i Sailor Moon-introt) istället för stående!





Det var jättefin utsikt från Odaiba.

Vår nästa destination var Ooedo Onsen. De har en specialrabatt den här månaden så alla besök efter kl 18.00 kostar bara 1200 yen. Väl där bytte vi om till yukata som vi fick låna och gick och badade. Tog inga bilder där men ni får se när ni kommer dit.

När vi väl kom hem igen var kl 1 och jag var såååå trött. Idag vaknade jag inte förrän kl 15...
Jag har missat två mål mat! Ikväll ska vi äta grillat kött!



Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Hahaha, du är skiitsööt på den bilden med frihetsgudinnan! ;)

2009-11-22 @ 09:34:57
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Elin先輩

Hej!



Nu har jag betat av lite bloggen :) (och visat den för en tysk kompis som också var i Chiba). Vi blev riktigt upprörda över att brandlarmet gått! Sånt hände ALDRIG på vår tid ;)...vi bara pajade branddörrar och fick polisen efter oss...hehe...



Hoppas att allt går fortsatt bra!

2009-11-22 @ 12:35:19
URL: http://elinessner.blogspot.com
Postat av: Anna

Sounds fun ^^ Vi ses snart :p

2009-11-22 @ 18:57:05
Postat av: Åsa T

Anna skulle älska en chokladfontän!

2009-11-26 @ 23:21:24
Postat av: Anna

poke update onegai!

2009-11-28 @ 20:26:44
Postat av: betti

skype snart?! söndag:)

2009-12-02 @ 20:40:39
Postat av: Elin先輩

Nu kräver jag fler uppdateringar ;) OCH bilder från Plumeria :P

2009-12-08 @ 11:23:53
URL: http://elinessner.blogspot.com
Postat av: Helena

gomen gomen (förlåt) alla trogna läsare. Tack för alla kommentarer. Jag ska uppdatera lite oftare, kanske heheh

2009-12-09 @ 05:20:08
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: IngramLucinda18

SEO – do you really need it? Our <a href="http://linksexperts.com">link building package</a> providing services can get an answer for your questions like that! It goes without saying that submission give you good traffic. I really think that businessmen require available search engine optimization!

2012-06-29 @ 01:11:38
URL: http://www.linksexperts.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0