Ute på stan

Jag har precis kommit hem från stan. Jag och jakob var och tog passfoton och sen fikade vi på Wayne's Coffe. Jag tog en chai latte och jakob en mocca latte(?) och så delade vi på en bit kladdkaka och en bit halloncheesecake. Jag är glad att jag bara tog en liten chai latte för jag är jättemätt nu fast jag inte ätit lunch än.

Efter det tittade vi lite i Akademibokhandeln, Jakob funderar på att köpa en karta över Japan men han vill ha en Sverigekarta i samma skala och det hittade vi inte. Vi kollade också på priset på reseböcker om Tokyo/Japan. Dyrt! En bra grej är att Aftonbladet varje måndag-tisdag säljer olika reseböcker för en kostnad av 59kr. Jag vet dock inte när Tokyo-boken kommer så jag får hålla ögonen öppna.

Sen åkte Jakob tillbaka till skolan och jag stack till Siam Shop för att köpa lite grejer, bla. till maten under Lincon-helgen!
Menyn vi har uppskriven just nu är:
Sushi
Sukiyaki
Hamburgare
Köttfärssås

Här kommer lite bilder också:


Gratis godis! Den här lilla påsen låg på min sadel igår när jag slutade. Innehöll bara ca 6 bitar men gratis är gott!


Bonaqua med päronsmak. Gott, speciellt för att det inte är så kolsyrat.


Det jag köpte minus ett paket ha gao (räkdumplings) och räkbollar, jag blev sugen på bläckfiskbollar efter att Jenny och Anna snackat om dem men hittade inte såna i Siam Shop så ska prova räkbollar istället.


Titta så de växer!


Mina passfoton.  6 st för 199kr på Expert. Dyrt men fotografen var rolig och tog många kort så man hade lite att välja på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0