Urk!

Kolla vad jag hittade på internet!




Caterpilla Fungus is a species of parasitic fungus that grows on insect larvae. The fungus invades the body of the Thitarodes caterpillars, eventually killing and mummifying it. The dark brown to black fruiting body (or mushroom) emerges from the ground in spring or early summer, always growing out of the forehead of the caterpillar. The fungus is commonly used as a Chinese or Tibetan medicine where it is used as an aphrodisiac and as a treatment for a variety of ailments, from fatigue to cancer. It is also served in soup (as you can see in the image above).

Och vet ni vad det värsta är? Jo, mamma har alltid sagt att det bara var en växt som liknade larver och inte var det egentligen. Usch, jag visste inte ens själv att jag hade ätit larver...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Urk,blä,arghh..Yup har mycket riktigt (blivit tvingad) att äta detta innan. Inte så mkt dock som tur är för jag litade inte på att det inte var larver (I knew it!!) Fast iofs så smakar de ingenting, de bara obehaglig att äta.

2009-05-08 @ 23:33:41
Postat av: Anna

OMG, jag har hela tiden trott (och blivit lärd) att de är växter, fyfan, jag hatar maskar, tänk att jag faktiskt har ätit larver.. URKKKKKK



(fast jag har för mig att jag tyckte om att käka dem när jag var liten för de såg så roliga ut)

2009-05-09 @ 00:09:45
Postat av: Helena

heheh kan ni tänka er och äta dem igen nu när ni vet? Jag tycker de smakar rätt så gott (fast det tycker jag väl om allt hehe).

2009-05-09 @ 00:18:22
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Och, ja, sidan funkar, jag har redan fått hem 1300 kronor i presentkort :)



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-05-09 @ 00:26:13
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0