Sommarskola i Japan

Jakob kom med en idé om att jag skulle åka till Japan lite innan skolan börjar (i oktober) och lära känna människor och bygga på japanskakunskaperna. Jag tyckte det lät som en bra idé för även om jag åker en månad tidigare så är det ändå i september dvs, jag har gott om tid att vila upp mig under sommarlovet.
Problemet är att jag förmodligen är lite sent ute när det gäller att söka sommarskola. Vad jag kom ihåg så sökte vi innan jul någon gång förra gången... Dessutom, finns det ens sommarskolor i september?
Om inte annat så kanske jag kan göra en homestay men jag tror det skulle bli lite tråkigt om man inte hade något planerat på dagarna. Kanske åka på guidad rundtur + turista i Tokyo? Men då lär man sig nog inte så mycket...
Ska kolla upp det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0