Jag är med i en rollspelstävling

För några dagar sen, en kväll när jag hade tråkigt, föreslog Jakob att jag skulle skapa ett rollspelsäventyr och skicka in det till en tävling som hålls just nu och det gjorde jag.
Jag vet inte om jag tog det 100% seriöst men det blev ganska kul eftersom man skulle rita ut en karta och beskriva de olika platserna och vad som kunde hända där. Lite som att skriva en fantasy fast utan alla personbeskrivningar hehe
Mitt äventyr heter "The adventure of the four elements" och bakgrunden är att det finns en skatt gömd i en grotta i botten av en sjö och äventyrarna måste korsa lavahav, vinna en sten-sax-påse-tävling, simma bland hungerfiskar och lite annat för att komma fram. Jakob ska också skicka in ett bidrag så vi får se hur det går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0