En bra dag!

Igår hade jag en jättebra dag (om man räknar bort morgonen fram till lunch då vi hade japanskatenta...)!
Efter tentan väntade jag på Jakob och passade på att ta mig till Origo för att fråga om hur man skulle göra med csn och utlandsår. Jag fick svaret, kolla med csn, så det ska jag göra.

På väg in till Origo såg jag en liten brun boll framför glasdörrarna och när jag böjde mig närmare för att kolla dök det upp en näbb och lite skakningar. Det var en fågelunge som ramlat ner från boet i taket...
En städerska kom ut och vi funderade lite på vad vi kunde göra men det visade sig att fönstret närmast taket inte gick att öppna, man kunde inte gå upp på taket och det fanns inga steger tillräckligt höga. Det slutade med att städerskan plockade upp fågelungen med sina handskar (hoppas inte kemikalierna på dem skadade fågeln) och lade honom på gräsmattan istället.

Efter det gick hon tillbaka och jag visste inte vad jag skulle göra så jag gick in på akademibokhandeln och kollade upp lite saker. De har små anteckningsblock, moleskins, som verkar väldigt praktiska, men de kostar 69 kr för 2 så jag ska kolla på andra ställen också. Jag hittade också fyra pocketböcker som jag kan tänka mig att köpa men jag ska kolla på biblioteket först... jag är så sparsam/snål hehehe

Sen cyklade jag tillbaka till tentasalen och Jakob hade kommit ut så vi gick tillsammans till fågelungen som fortfarande var kvar... Jag hoppades att Jakob kanske skulle låta mig behålla ungen men det verkar inte som det...

Jakob bjöd mig på indisk lunch i stan. Jag tog en kycklinggrytegrej som var rätt så spicy, riset var gott dock. Jakob tog inte ens något indiskt utan fläskfilé med rotfruktsgratäng, jag fick smaka av köttet som var jättegott! 78 kr för mat, salladsbar, bröd kaffe och kaka på Yogi.

Efter det gick vi runt på stan i väntan på att Seriebörsen skulle öppna kl 15. Det var jätteskoj att spendera tid med Jakob. vi gick runt i butiker, åt glass, provade skor (Jakob, inte jag!), kollade i spelbutiken och annat. Det visade sig vara hamnfest också så det tittade vi också på. Sen var vi inne i Seriebörsen, de har en hel vägg fylld med manga, massor med amerikanska serietidningar och förvånansvärt många bräd- och kortspel. Vi köpte ett boosterpack(?) till vår Magicsamlig. Jag och jakob har förresten börjat spela Magic the Gathering, det är kul men känns lite för beroende av om man har tur med sina kort.

När vi kom hem spelade vi Magic. Efter det spelade jag Guitar Hero, det är mitt favoritspel på PS2! Sen beställde vi pizza... och vi spelade två rundor Okko.

Mycket spelande och mycket skoj med Jakob igår! Tack för en bra dag!

Hoppas ni också hade det bra!


Kommentarer
Postat av: Anna

bra mat gör en bra dag ^^

2009-06-01 @ 11:55:57
Postat av: Helena

mm så sant, bra mat och gott sällskap (och inga tentor...)

2009-06-01 @ 19:10:07
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0