Bilddags!

Här kommer en massa bilder tagna med min nya kamera. Det påminner mig om ordspråket(?) : Polisen håller koll på folket men vem håller koll på polisen? Ok, det gick inte riktigt så men själva meningen. Kameran tar bilder av allt men vem/vad tar bild av kameran?


Förra gången skrev jag att man kunde välja mellan 4 olika färginställningar, tydligen fanns det fem. Så här ser det ut med "samma" bild beroende på vad man väljer. Blått-ljusblått-vitt-rosa-rött är ordningen. Vilken funkar bäst?


O ljuvliga lax!!


Jupp, som ni säkert kunde gissa så var den till sushi!


Lite äggsushi, ser ni räksushin i bakgrunden?


Såklart hade vi även maki.


Och även misosoppa, utan tofu dock.


Förutom att laga japanskt har jag bejakat min kinesiska sida och för första gången lagat kycklingnudlar (gaj min). Jag känner mig stolt för jag kokade buljongen själv av två kycklingklubbor under nästan en hel dag!

Sen har jag varit lite onyttig och ätit en massa snacks från asienaffären i stan. Till mitt försvar måste jag säga att snacksen var ganska nyttiga ändå.


De här "fiskpinnarna" består faktiskt (det är inte självklart) till största delen av fisk och det är ju nyttigt. Tvivlar dock på att jag kommer köpa dem igen för de kändes som en imitation av de godare spicy squid jerky som man kan köpa i Vietnam. Squiden är starkare och segare dvs godare. "Fiskpinnarna" blev lite segare efter en natt utanför påsen men det kändes ändå bara som att tugga på papper (istället för läder alltså hehe).


De här gillar jag! Majspuffar i formen av chicken nuggets och lagom spicy.Mmmm! Dessa är också Jakobs favorit (av det vi köpte) så inget att se ner på. Första gången jag åt det var hemma i Helsingborg och mamma som köpt till mig och Betty. Jättegott tyckte vi båda. Det enda dåliga är att de tar slut för snabbt!


De här pumpasnacksen var också goda och nyttiga(...) Påminner om de lätta stjärnformade rischipsen från OLW. Smakade inte jättestarkt men det var gott och lagom crunchy. Man fick en liten påse med ketchup i chipspåsen men varken jag eller Jakob tyckte att det var så gott att dippa.

Vi köpte även en påse med sjögrässnacks. Det vet jag är gott så jag har sparat den till sist. Tyvärr betyder det att jag inte har öppnat påsen än och därför inte har bild på innehållet men så här ser den ut itanpå i alla fall.



Här kommer en bild av vår middag ikväll så att ni inte oroar er för att vi bara äter snacks hehe.


Förutom att äta har jag och Jakob även inrett lite genom att sätta upp dessa fyra tavlor i Jakobs rum. De är ganska små egentligen, själva bilderna är vykortsstorlek. De var dock billiga, alla fyra bilderna och ramarna för under 200 kr.


Här kommer tre rebusar som sätter igång er hjärna. Jag vill ju inte att bara era magar kurrar efter att ni har varit här hehe.
Jag postar svaren om det är några som gissar. Ps Den blåa texten som pekar på Jakobhuvudet betyder att den ledtråden är på engelska.

Ha så kul!

Kommentarer
Postat av: betts

2009-03-10 @ 22:59:11
URL: http://bugabuga.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hur tillagade du köttet bredvid kroketterna? Om det nu är kött...

Ser gott ut ^^

2009-03-11 @ 00:18:45
URL: http://skyblog.blogg.se/
Postat av: Helena

jupp det är kött och det är gott hehe

köttet marinerades i en timme med en marinadpåse från hemköp. sen stektes det och överst hade vi en klick med vitlökssmör.

2009-03-11 @ 00:49:59
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

OMG, fyfan vad jag är sugen på sushi nu (fast jag åt det förra veckan höhö). Du får gärna komma över och laga mat, förresten så måste vi ju hitta på något snart! Ska du hem under påsken.



rebus1: lokbald (eller ska det vara 3 bokstäver?)

rebus2: seö

rebus3: fem

2009-03-12 @ 18:08:20
Postat av: Jenny

Tycker den 3 o sista nudelbilden ser mest verklig ut.

Jag och Emma ska faktiskt laga sushi ikväll ^^

Vad fint det blev med misstigri korten...det var så jag hade tänkt mig också när vi såg korten(det du o jag som såg de i Lund?) istället för att köpa tavlorna.



Rebus 1: Sjö (Hmm det första jag kom att tänka på var också "bald" för andra bilden men jag tror inte du menar det^o^)

Rebus 2: Ses (Har ingen aning om vad den andra bilden föreställer)

Rebus 3: Fem

2009-03-13 @ 12:21:36
Postat av: Helena

hehe bra gissat av anna o jenny!

den första skulle föreställa sju (sj + u (you på engelska))

vad menar ni att den är bald, han har ju hår på huvudet, eller trodde ni att det var ögonbryn heheh

den andra var sex (se + x pilen ska peka på x:et på kartan)

och den tredje var lättast fem!



jag ska inte åka hem över påsk för jag har en omtenta o plugga till men jag kommer såklart över då jenny har sin födelsedagsfest!

efter den så får ni komma över till lincon!



mm tavlorna är snygga och stora men dyra. jag tyckte också det blev fint med att bara sätta vykorten i ram på väggen.



ha det bra!

ses!

2009-03-13 @ 15:15:37
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Ah men gud så bra X:et syntes på bilden då :p

2009-03-13 @ 22:26:08
Postat av: Helena

det fanns inget x på bilden men man ska kunna gissa att det ska vara ett x där för det är en skattkarta hehe

2009-03-14 @ 11:17:43
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Jenny

Man ser ju inte ens att det föreställer en skattkarta ^ ^; du borde ha zoomat in lite...

2009-03-14 @ 21:26:47
Postat av: Agnesa

Hihi jag såg faktiskt att det var en karta av någon sort, i och med att det finns en pil på en karta. Gäller ju att tänka lite logiskt, haha:)

2009-03-15 @ 20:25:44
URL: http://agnesalh.blogg.se/
Postat av: Helena

bra Agnesa, you understand me (or at least my art hehehe)

2009-04-06 @ 15:06:22
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0