Upp upp och iväg!

I natt har jag sovit förvånansvärt bra, med tanke på att jag och Betty såg en läskig dramaserie innan vi lade oss och att jag sov på en "ny" säng. När jag vaknade var jag utvilad och hoppade in i duschen. Efter frukosten på en äppelmunk och mangote kom jag för att sätta upp lite bilder. Senare ska jag iväg till Väla med Anna och Jenny för att köpa studentpresent till Sandy. Vi får se vad det blir!


Här är ett lyckat exempel av onsen tamago, dvs varma-källor-ägg så egentligen ska de doppas i en onsen för att sakta kokas men de kan göras i en riskokare också. Det speciella med dem är att gulan är mer stelnad än vitan vilket brukar vara tvärtom när man kokar i varmt vatten. Serveras i dashi (fiskbuljong).


Min Japan-inspererade lunch med två rätter och en soppa. Hade bara svenskt ris och grötris hemma så det ni ser är en sådan blandning lagad i en riskokare.


Hej-då-middagen jag lagade till Jakob och mig kvällen innan jag åkte. Jag gillar sallad! (och kött! och färskpotatis! och sås!!)


Mamma som ska hjälpa Sandys mamma med att skala massa räkor till studentmiddagen. 3 kg!


Två suddiga bilder på Pixie. Hamstrar har inte så mycket tålamod.

Ha en bra dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0