Stipendier!

De sista dagarna har jag varit upptagen med att fixa inför Japanåret. Dels måste jag fylla i ansökningarna till Chiba University och dels så måste jag hitta stipendier för att få pengar! Jag har också kollat upp vilka kurser som jag ska läsa i trean och vad jag ska läsa i stället för dem när jag kommer till Japan. Det är jättesvårt att hitta kurser som matchar. T.ex. Optimeringslära fortsättningskurs, vad är det på japanska?
Tillbaka till stipendierna. Det är ganska mycket man ska ha med när man söker. Jag har just nu 11 bilagor med allt från bevis på svensk nationalitet till budget för Japanåret, vilket är svårt när man inte ens vet 100% säkert när man ska åka eller komma hem igen...
Idag blev Jakob sjuk så han stannade hemma. Jag lagade kinesisk kycklingsoppa för första gången! Hoppas han blir bra snart, i alla fall innan alla hjärtans dag. Vad ska alla ni (4 som läser bloggen) göra då?

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vet inte, men fira med yin iaf heheh



är det samma kycklingsoppa som jag lagade under nyår? :p

2009-02-12 @ 16:03:23
Postat av: Anna

ja, det var jag innan, fattar inte varför mitt namn inte syns ibland

2009-02-12 @ 16:04:04
Postat av: Helena

hehe fattade när du skrev yin.. vem skulle det annars vara

mm det var samma kycklingsoppa, jättegod!

2009-02-13 @ 23:19:05
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0