Livets berg-och-dalbana

Dagen började riktigt dåligt redan innan dagen börjat (och fortsatte). Igår kväll upptäckte jag att uppgiften jag hållt på med i flera timmar under fredagen var helt fel så jag fick göra om det men det tog flera timmar och jag fick inte rätt på det utan var tvungen att gå och lägga mig. Jakob var jätteshysst och hjälpte mig med allt han kunde så det kändes bättre. Eftersom det upptog hela min kväll igår så hann jag inte ens prova min externa hårddisk som jag köpte, en Western Digital 1TB för 1090kr .
Imorse vaknade jag tidigt för jag skulle till skolan men innan jag tog mig dit så skulle jag prova min nya WD och den fungerade inte. Jag hade inte tid att kolla utan var tvungen att sticka men när jag kom dit var två av de andra som skulle komma 40 min sena och till min förvåning skällde jag på dem. Efter flera timmar fick vi ihop uppgifterna men då vi skulle kopiera kunde vi inte få kopiatorn att fungera. Ett stort tack till Jakob för att han skrev ner exakta instruktioner på hur man skulle fixa ett av problemen i Matlab, om inte han hade gjort det så hade det tagit ännu fler timmar. Dessutom hade han städat hela huset och tvättat eftersom vi skulle få gäster till kvällen. Jakob är en jättebra och stöttande pojkvän!

Och nu till uppförsbacken då. När jag kom hem så hann jag duscha och fixa lite innan gästerna kom och när de hade kommit så började vi att spela spel. Först spelade tre av oss kortspelet neger och president men vi döpte om det till japan-japanwannabe-kines-spelet. Vi spelade säkert 5 rundor och jag vann allihopa! Sedan spelade vi vändtia som jag också vann. Efter det lagade vi mat, tacos! Sedan fortsatte vi med två rundor av Bang! där jag vann båda gångerna. Därefter spelade vi Ninja Burger och gissa vem som vann hehe! Efter det orkade jag inte spela mer så nu sitter jag här och bloggar istället. 

Hoppas ni har sluppit den intensiva berg-och-dalbanan!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, det är ju iaf bra att toppen kom sist :p

2009-02-03 @ 22:47:16
Postat av: Helena

ja heheh så man kan säga att veckan slutade bra i alla fall

2009-02-06 @ 21:36:23
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0