kallt i rummet

Det är så kallt i mitt rum så att det känns som om jag kan ha grejer på golvet där det är kallast, istället för i kylskåpet. En sak som är bra är i alla fall att alla insekter försvunnit hehe
update: såg en liten flygande insekt vid bokhyllan...

På måndag har jag ett midterm och just nu har jag ångest för att jag inte pluggar tillräckligt, jag måste nog gå om trean i Sverige... Samtidigt har jag ångest för att jag inte gör tillräckligt med roliga saker. Det känns som om jag suttit hemma alldeles för mycket. Hjälpte inte heller att Peter (just nu i Saitama) ringde och berättade om alla platser han åkt till och allt han har gjort. Vad gör jag med mitt liv?!

Igår hade skolan ordnat en mochikväll för utbytesstudenter. Vi fick testa att göra mochi och att äta massa olika sorters mochi. Det var kul. Och i torsdags hade jag och två tjejkompisar vår vanliga filmkväll. Vi har sett Katsuragi, Lost in translation, Juno, Nana och Låt den rätte komma in över veckorna.

Längtar verkligen till jullovet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är i Japan, hur fan kan du ha ångest? :p



Jag trodde att ni redan hade planerat att läsa en eller två extra perioder eftersom alla kurser ni läser i Japan inte kan tillgodoräknas, eller menar du att du måste läsa om allt?



Det gäller att hitta en balans mellan fritid och plugg. PLugga hårt på vardagar och gör aktiviteter när det är helg!



Jag längtar också till jullovet! Ni kan ju hänga med och käka Kobekött :p



2009-12-13 @ 10:33:18
URL: http://sephchan.blogg.se/
Postat av: Helena

hehe tack för dina stödjande ord.



mm japan är nog som vilken annan plats som helst efter att man har gått in i vardagslunken, förrutom att jag äter ute och shoppar mer ofta här.



jag måste nog läsa om hela trean, känns som att jag inte förstår de tekniska föreläsningarna alls, det är bara en föreläsning i veckan i varje ämne och jag är för dåligt diciplinerad för att läsa in allt själv.



nåja snart är det jullov! ni får köpa med er kobekött som souvenir till oss!

2009-12-14 @ 09:03:14
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Ajdå... jaa, reglerteknik på japanska är nog inget att leka med direkt :p



Vi ska nog äta kobekött i tokyo istället :p

hur blir det med jakobs födelsedag?

2009-12-14 @ 17:39:45
Postat av: Helena

hehe kobekött låter bra!

vi har fortfarande inte bestämt jakobs födelsedag, det blir nog ganska casual

btw jakob undrar om ni ska köpa julklappar till varandra?

2009-12-15 @ 15:01:59
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0