Bilddags!

Idag har vi varit i Yokohamas Chinatown och sen inte så mycket mer. Att åka tåg tar mycket av vår tid. Jakob och jag skulle se Avatar på IMAX-bio men 17.40 visningen var slutsåld och visningen efter skulle ha fått oss att missa sista tåget hem...
Därför ska vi upp tidigt imorgon och försöka igen! Bion med IMAX ligger dock mer än en timme bort så det blir mycket resande. Aldrig att vi satt 1.5 timmar till Stockholm för att göra något men här åker vi ibland ståendes långt bort bara för att gå på bio hehe

Igår hände något kul förresten. Mamma, Betty, Camilla och jag råkade komma till en affär just när de hade time sale, i det här fallet var det att allt i affären var på halva priset under en halvtimme, om man hann till kassan. Jag tror att jag spenderade ca 800kr och köpte en jacka, två koftor, tre kjolar, en tröja, fyra klänningar och ett par kortbyxor, väldigt värt det! Det var dock inte bara under time sale utan under hela dagen.

Här kommer bilderna.



Vi gjorde mochi för ett tag sen.



Efter att ha bankat sönder riset så låter man det stå i någon dag och sen kan man grilla det.



Så här blir det när det är klart. Inte världens godaste men kul att testa.



Jakob tar ut sina aggressioner på riset. Klubban är mycket tyngre än vad den ser ut!



Japansk version av julgran. Om man tittar närmare...



...så ser man att det hänger donuts i granen. Och nej, det är inte reklam för en donutbutik.



Utsikt från 60:de våningen. Det var imponerande!



I akvariet på Sunshine City firar de jul på allvar!



Till och med en pingvin fick ha tomtedräkt, så söt!



Jag fick en kvist persilja med min eftrerrätt, är det vanligt eller hade de bara slut på mynta?



Mamma äter efterrätt!



Det finns majssoppa i vendingmaskinerna bland colaburkar och teflaskor. Gott och krämigt!



Här är kläderna jag köpte, sammanlagt blev det undar 900 kr! Gäller att passa på när det är billigt.



Hello Kitty som hälsar oss välkomna till SOGO i Yokohama.



Kapibarapussel som jag köpte igår och byggde ihop idag hehe. Kapibara är så söta! De ligger på samma nivå av söthet som hamstrar för mig.



Lite godis med smörpotatissmak någon? Det luktar verkligen potatis med smör när man öppnar locket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0