Helsingborg!

Nu har jag varit hemma i Helsingborg en dag och hunnit med massa bra saker som långt samtal med mamma (mest hon som berättade senaste nytt), yoga, spela Professor Layton, skicka iväg födelsedagshälsning och äta jordnötssmör!

Bettys rum som jag sover i nu, är så fint efter renoveringen! Så hemtrevligt. Jag vill nästan inte åka till Japan...

Hemflytten gick bra. Jag drog på en dator och en kabinväska, hade en ryggsäck och en handväska. Betty drog min stora resväska och bar datorskärmen samt ryggsäck, väska och handväska. Tyvärr så klarade min första ros från Jakob inte resan utan upplöstes i sina torkade beståndsdelar under sista tågbytet.

Igår kände jag mig lite sjuk redan på morgonen och nu så har det brutit ut rejält med halsont, hosta och snuva + nysningar. Kan det vara den fruktade svininfluensan?! Måste kolla upp symptomen.

Jag ska få en mp3-spelare av mamma och Betty som försenad födelsedagspresent och för tidig julklapp. Jag vill ha en rosa men det finns viktigare saker en utseende så vi får se vad det blir. Alla som vi kollade igår verkade bra men det känns alltid lite riskigt att beställa över nätet och aldrig ha hört talas om företaget eller aldrig sett mp3-spelaren på riktigt.

Just nu i Linköping borde Jakob ha 3 inneboende. Jag hoppas att de lyckas hitta bostad innan vi ska flytta och därför måste sparka ut dem. Men de får gärna stanna kvar tills vi ska flytta för det är trots allt ett välbehövligt tillskott, 3*100kr på en dag ger 6000kr på 20 dagar! Där har vi en systemkamera hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0