Bilddags!


Fransk manikyr a la Helena! jag har det vita nagellacket under nageln istället för ovanpå.


Bentolunch från Kikkobar 150 kr. Faktiskt bättre att ta med hem så räcker det till middag också. Våldigt god tempura och sushi. Köttet var också saftigt och gott. Orkade inte upp hela men Jakob hjälpte till! Det var förresten han som bjöd mig!


Rulltårtan med hallon-/grädde-/kesellafyllning. Jag tyckte om den, syrlig och aptitretande hehe


På väg! Faktiskt ingen som tittar mot kameran...


Vreta kloster. Väldigt fin både inuti (fanns ett museum), utanpå och omkring.


Väldigt fin ögonblicksbild på Jakob, hans mamma Åsa, (Lo)lita den svarta pudeln och Thea den vita pudeln.


Sen var vi på Bergs slussar, en del av Göta Kanal. Vi fick se en båt åka "ner" och fyra båtar åka "upp" samtidigt. Jag åt glass där och matade sparvar.


Vädigt fint vid slussarna. Det tar dock ganska lång tid för att fästa båtarna och sen fylla på/hälla ut vattnet innan de kan åka vidare. Man måste ha tålamod.


Här är utsikt över Vättern, med den bakom ryggen åt vi lunch och sen gick vi och tittade i Vadstena kloster och stad.


hehe hitta Helena! Vilken stor orgel i bakgrunden.


Jakob och Mary (Jakobs mormor) hade tydligen en affär i Vadstena. Där sålde de kuddar för 500kr och annat fint!


Thea som svettas. Det var riktigt kul att ha 2 hundar boende hos oss (och människorna också såklart hehe), vill nästan skaffa en pudel men bara om Jakob går ut med den!


Jag och Lita. Varje gång jag slutade klia henne bakom örat så puffade hon på mig för att jag skulle fortsätta... Samma sak som förra sommaren alltså hehe




Kommentarer
Postat av: betty

oh va maten ser god ut! och hundarna var faktiskt rätt söta ^^ hihi

2009-08-05 @ 19:52:09
Postat av: Helena

mm hundarna är jättesöta och maten var god men det var så mycket så man kunde ha varit två. Pax för aubergintempuran i så fall! hehe

2009-08-05 @ 20:46:35
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhh maten ser god ut! Me want to have!



"Jakob och Mary (Jakobs mormor) hade tydligen en affär i Vadstena."

Lol alltså, hade du inte förklarat vem Mary är så skulle jag har tolkat den här meningen helt annorlunda :p

2009-08-05 @ 22:10:55
Postat av: Helena

heheh ja nu när du säger det heehhe men du får kolla bilden!!

2009-08-06 @ 11:22:05
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0