Japan here we come!

Nu har vi fått nomineringarna till de japanska universiteten! Jag och Jakob blev nominerade till samma ställe! När jag fick reda på det så blev jag så lättad och glad men nästan direkt kom nästa orospunkt. Vi är nominerade till Chiba University men kommer de att ta in oss båda? Vad händer om bara en av oss blir intagen dit?

Men jag ska försöka att inte tänka på det så mycket så här kommer lite info om Chiba.

Chiba har ca 1 miljon invånare och ligger vid havet, bara några mil från Tokyo.

  • Eftersom Chiba (prefekturen) på tre sidor är omgärdat av havet så är fisk och skaldjur väldigt färskt och tillgängligt där.
  • Närheten av havet gör också att klimatet är milt, svalt på sommaren och inte för kallt på vintern.
  • I prefekturen finns Tokyo Disney Resort, IKEA och Narita Airport.
  • Kikkoman har en fabrik här där man kan få gratis soja om man tar deras rundtur.
  • I prefekturen finns också asiens största shoppingcentrum (enligt någon på Wikipedia...) LaLaport.
Det var en kort lista... Kommer mer någon annan dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

ÅHH va kul att båda ni har blivit nominerade!!! Jag och yin kommer o hälsar på nån gång ^^

2008-10-21 @ 11:45:05
URL: http://sephchan.blogg.se/
Postat av: Helena

Hehe kom och hälsa på ni men ni får nog tyvärr inte plats i våra 10 kvm stora rum där man svänger runt handfatet så det täcker toan när man ska duscha...

2008-10-22 @ 10:38:57
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: dom i tierp

och hur ska de gå om vi kommer ??? :-D

2008-10-24 @ 21:35:19
Postat av: Helena

finns det hjärterum så finns det stjärterum! (dvs vi hyr en lägenhet hehe)

2008-10-25 @ 20:04:11
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0