Bland annat banankaka

Hej! Idag har det varit en lugn dag. Jag gick inte upp förrän klockan elva, åt sushi till brunch och lagade mer sushi till fortsatt förtäring senare under dagen. På eftermiddagen gick jag och Jakob för att hämta ett bord han hade köpt, vi bar hem det under en stekande sol och Jakob bjöd mig på glass!
Jag bakade en banankaka senare under dagen. Jag vet inte hur den smakar men den luktar väldigt god. Vi ska äta den på en picknick imorgon för att fira 20 månader ihop!
Här kommer receptet:

2 stora övermogna bananer
50 gram smör
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
½ dl mjölk
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 tsk kanel
image76
Smält smöret

image77
Vispa ägg och socker poröst

image78
Ha i mjölet, vaniljsockret, bakpulvret och kanelen

image79
Smörj och havregryna en form

image80
Mosa två bananer

image81
Ha i bananerna och det smälta smöret i degblandningen

image82
Blanda också i mjölken

image83
Häll allt i formen

image84
Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i 45 minuter

image85
Låt den svalna

image86
Stjälp upp den på en tallrik

Vi får de hur den smakar imorgon!
Här kommer en bild på Jakob och hans nya bord
image87
Hehe redan fullbelamrat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0