Lugna dagar

Nu har jag varit hemma i några dagar och det har varit jättebra! Jag har läst den sista Harry Potter-boken, träffat en kompis från gymnasiet, ätit massa glass och andra onyttigheter och spenderat tid med mamma och Betty.
Vad jag har gjort lite mindre av men som jag borde göra mer är att plugga. Jag vet att det är allvarligt, att jag måste klara tentan för att komma till Japan, för att kunna vara tillsammans med Jakob, MEN det känns inte allvarligt. Jag har blivit för påverkad av min "allt kommer att bli bra"- attityd! Fast jag har ju pluggat, gjort igenom 8 lektioner och läst på men jag lägger inte ner min själ i det. Jag önskar verkligen att jag hade en stor passion för någonting, vad som helst. Jag blir så avundsjuk på mäniskor som har ett mål och som gör allt för att nå det. Hu.... nu blev det lite för seriöst hehe.

Något annat som oroar mig är busstrejken som kommer till Skåne den 15 juli. Jakob kommer ju den 19de och fast det kommer att bli kul att få träffa honom igen och ha honom här så är det mindre kul att gå 1 mil ner till stan för att hämta honom och sen gå tillbaka. Hoppas bara att han inte har tung packning...
Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0