Äntligen lite bilder

Här kommer bilderna från då Jakob och jag var på Kolmården den 5 juni, alltså ett tag sedan....


Det här är Davidshjorten (nej, det är inte vi som har hittat på namnet). Enligt djurparkens texter ansåg kineserna att denna hjort bestod av fyra djur, kan ni gissa vilka, svaren kommer senare.


Vi var också på rovfågelshowen och här är en cool bild som jakob lyckades ta av en uggla!


Här är en bild jag tog av utsikten från ett av Kolmårdens lunchställen (vilket var hutlöst dyrt, det var också stället där vi åt lunch...) Påminner om Norrland med alla träd och mycket vatten.


Mys på Barnens Lantgård, se så glada de ser ut!


Här är jag med en hungrig gris. Ser ni att att mina victory-signs har blivit rakare och snyggare heheh.

 Det var det från Kolmården. Här kommer lite blandade bilder.


En souvenir från Furuviks djurpark. En sovgris precis som Jakob!


En bild på mig och Jakob minuten innan vi rusade till bussen för vår dejt!


Här är förrätten vi åt på vår 21-månadersdag. Förstår mig inte riktigt på seden att äta förrätt, jag blir mätt på det och orkar inte huvudrätten...


...som var det här.  Äntligen fick Jakob sin fläskfilé.


Och här är efterrätten, brylépudding! Den var dallrig och god.

Det var allt. Här kommer lösningen till Davidshjortsproblemet: Tydligen har den en kamelnacke, koklövar, åsnesvans och hjorthorn. Hoppas ni har lärt er något nytt.

Kommentarer
Postat av: your sister B

1. maten ser så god ut :O 2. vad söt du var på bilden där ni e tsm 3. griseeeeen så söt!

2008-07-07 @ 14:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0