Dejt!

Hej! Idag åkte jag och Jakob till Tornby för att handla en present till Jenny som fyller år imorgon! Grattis Jenny! Du får se vad vi köpte på fredag hehe.

På vägen till Tornby bestämde vi att det var en dejt och vi hade det jättekul! Jakob var snäll och följde med mig in i alla skoaffärer jag drog med honom till. Jag köpte dock inget men Jakob kollade lite på seglardojor, sådana skor som han (av någon anledning) tycker om, men de kostade 700 kr! Det är inte billigt med skor.

Vi åt lunchbuffé på Chili. Det var gott men jag kanske inte borde provat alla grejer med tanke på att jag har lite ont i halsen. De hade många friterade saker som friterade bläckfiskringar, kycklingbitar och grönsaker, sådant en japan skulle kallat tempura. Det var gott men lite oljigt. Det fanns också goda wokar som pepparwokad fläskkött, det tyckte Jakob om. Det fanns också en rätt med broccoli och han sa att broccolin jag brukar tillreda var godare hehe! Jag tyckte om revbenspjällen och salladsbaren med dess svarta oliver. Oliver är gott!

När vi höll på att äta så ringde någon till Jakob och när jag hörde honom säga "Vi är och äter på en restaurang" så utbrast jag "Det är en dejt!", lite efter det slutade samtalet och jag fick veta att det var hans mamma som ringt. Då fick jag lite dåligt samvete, hoppas inte samtalet tog slut för att hon trodde att jag inte ville bli störd... Jag var bara glad att vi var på en dejt... Förlåt Åsa om jag fick dig att missförstå. Det är klart att du inte stör!

Efter maten strosade vi runt och tittade på saker, bland annat var vi inne på Kicks och Jakob funderade på att blondera sig medan jag kollade på läppstift. Jag tror inte att jag någonsin kommer att kunna ha läppstift, det verkar alldeles för stort (läs moget) för mig, så jag köpte inget.

Vi var också inne i en bokhandel och där såg jag böcker om stjärntecken. Jag tror inte på det men jag läser alltid alla horoskop jag får tag i och försöker följa råden. I år, enligt mamma, för kaniner som jag så ska man bära gröna och/eller gula färger för att få tur. Det skadar ju inte att göra det så jag letade fram ett passande armband. Jakob som är tiger ska ha en svart sten vid skrivbordet, som tur har han redan en massa svarta stenar i akvariet som står på skrivbordet så han är säker! I böckerna i bokhandeln stod det om de västerländska stjärntecknena. För ett lejons pojkvän stod det att han inte fick skratta åt henne eller behandla henne illa för då skulle det inte gå bra men om han behandlade henne som en drottning skulle hon ge generöst med kärlek tillbaka. Det verkar ju i och för sig stämma för vilka som helst, och just därför skadar det inte att följa det (så det visade jag för Jakob hehe). Om stenbockars flickvänner stod det i princip att de skulle vara mogna(!) och seriösa. Ja... Jag försökte resten av dagen att vara mogen men Jakob bara retades. Det fungerar nog bäst när man är sitt bästa själv!

En annan affär vi var inne i var djuraffären! Det är kul att titta på djuren, speciellt hamstrarna. Synd att Jakob är allergisk och elakt av mig att prata om hamstrar hela tiden framför Jakob. Men till mitt försvar måste jag säga att de är så gulliga, inte stora i maten, tar inte stor plats, inte lever särskilt länge (så man hinner inte tröttna eller fästa sig för mycket), ja, perfekta husdjur kanske. Fast för att säga sanningen så är jag nog innerst, lååååångt inne, glad över att Jakob är allergisk för då kan jag inte skaffa en hamster. Jag vet att det är jobbigt att ha hamster och att den med min omhändertagning förmodligen inte skulle få leva ut hela sitt tilldelade liv. Så därför Jakob (om du läser det här) så tack (från mig och hamstern)!

Det har varit en underbar söndag! Bästa dejten på länge. Jag älskar dig Jakob!

Kommentarer
Postat av: betty

gahaha kommer du ihåg flemsey? :D hahaha :) låter som en rooolig dag :D

2008-04-14 @ 10:04:01
Postat av: Helena

heheh jo tänkte på flemsy när jag skrev det, jo det var en jättekul dag!

2008-04-14 @ 19:04:25
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0