Höstlöv

Idag kändes det verkligen som höst då jag cyklade genom en allé och det regnade färgglada höstlöv. Eftersom jag hade läst en artikel om insekter som skadade löv vilket känntetecknades av svarta fläckar på lövet så blev jag rädd när lövattacken kom men hann inte reagera. Trots att jag bara fortsatte att cykla på så träffade inte ett enda löv mig. Jag tror inte det beror på att jag har sakki som stöter bort föremål eller något sådant men att det bara är så, fastän det ser ut som (och kanske är) jättemycket som kommer mot dig så är det inte så många som träffar. Det fick mig att tänka på anime-/kung-fu-filmer där man använder rakbladsvassa sakurablad/kaststjärnor/nålar/etc som regnar ner på motståndare. Är det så effektivt. Visserligen är det skillnad på löv och vapen men om man inte siktar så borde det vara svårt att träffa.
Ok tillbaka till verkligheten. Idag har varit en jättebra dag för jag har (slagits om och) fått en massa gratisgrejer. Det inkluderar schampo, dricka, hårgel, nötgodis, hårsprej, cosmopolitian-tidning osv. Jag fick med mig lite dubletter som jag ska ge till Betty. De givmilda utdelarna gjorde detta för att göra reklam för team-dagarna. Jag gillar reklam!
Dagens utmaning: Att laga lasagne är inte så lätt som man kan tro. Allt gick dock bra ända tills jag ställde in en fylld-till-bredden-och-innehållet-endast-ihophållet-av-ytspänning lasagneform i ugnen. Då märkte jag att det rann över då innehållet värmdes upp. Inte bra så jag tog ut det och slevade bort lite sås men forfarande för mycket så det slutade med att jag lade foliepapper på gallret så såsen spilldes på den istället. Nu ligger lasagnen i köket och svalnar. Mitt första försök till lasagne måste ändå få godkänt.

//Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0