En passande fortsättning på värsta dagen

När jag skriver värsta dagen så menar jag inte det som något dåligt, jag tycker nästan att det är kul att så mycket händer, bara allt löser sig till slut.
Hur som helst, klockan 17.30 var jag hemma hos Nathalie och visade lägenheten för M och två kompanjoner. Det gick bra, de verkade tycka om det och jag hörde hur de sa att det var bättre än en de kollat på innan. Efter visningen gick jag hem och diskade innan jag skulle över till Jakob och hämta bokhyllan. När jag kommer in i rummet igen har M ringt en gång och håller på att ringa igen, det visar sig att han glömt sin ryggsäck i lägenheten. Efter att ha gått dit och öppnat cyklade jag till Jakob och sen gick vi till bokhyllemannen. Han bodde ganska fint! Bokhyllan består av svarta stålramar och 5 hyllor i ljusbrunt trä, jättesnyggt. Jag och Jakob bar hem den men det var jättetungt! Speciellt hyllorna... Efter det var vi jättetrötta och började gräla lite eftersom vi irriterade varandra. Jag är fortfarande lite orolig över att flytta ihop och dela på allt ansvar med tvätt, disk, matlagning, städning osv. Och Jakob gjorde det inte bättre genom att säga att "de två kommande månader kommer inte att vara lätta". Men jag förstår att han bara vill väl och att han vill försöka, kanske mer än vad jag vill... Jag klagar på så mycket men jag är inte speciellt bra på att ändra mig själv... Nu rabblar jag bara. Det kommer att gå jättebra bara vi vill!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tack för hjälpen att visa lägenheten! Jag tror du och Jakob kommer att fixa flytten jättebra. Håller tummarna för er :-)

2007-10-25 @ 23:54:17
Postat av: Helena

Tack för stödet! Och det var bara kul att visa lägenheten. Ring om det är fler som vill kolla!

2007-10-26 @ 12:26:22
URL: http://chokladte.blogg.se
Postat av: Anna

Hahahha, skrattar ihjäl mig, "de två kommande månader kommer inte att vara lätta". LOL, låter som värsta omen :P

Men ganbatte ne!

2007-10-29 @ 21:58:23
URL: http://sephchan.blogg.se
Postat av: Helena

tack tack vi ska kämpa på. Det är inte så jobbigt ändå(för mig i alla fall). Fast Jakob kanske har det svårt med alla känsloutbrott från min sida.

2007-11-04 @ 17:25:37
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0