Tillbaka från homestay!

Först måste jag säga tack till Jakob som fixade svenska på den här datorn, nu måste jag se till att sätta mig här!
Min homestayfamilj bestod av en mamma, en pappa och två universitetstjejer. Pappan är en politiker och de ska snart ha val här i Japan så han var upptagen med att åka på möten, ta emot gäster och presenter och så vidare men vi hann ändå dricka te tillsammans och prata lite om Sverige.
Jag åkte till akvariet med tjejerna och såg delfinshowen, pingviner, valrossar som slogs och massa fisk! Som souvenir köpte jag en val i ett badkar, gjort av glas hehe.
Nästa dag gick vi på en japansk festival, matsuri! Det var jättekul, det fanns kanske 100 olika stånd som sålde mestadels mat. Tyvärr så orkade jag inte prova så mycket men krossade is med blue hawaii-smak, kareage (stekt  kyckling på spett), takoyaki (bläckfiskbollar) och en kaka med chokladfyllning. Nästa gång ska jag definitivt äta oden, ni får kolla upp vad det är själva men det verkar väldigt gott!
På festivalen fanns det också ett spökhus och vi tre tjejer gick in där. Det var verkligen läskigt, de har utklädda människor som tar på en, som i Liseberg. Fast en sak som förstörde stämningen lite var en liten tjej som blev så rädd att hon vägrade röra på sig och då fick spöket klämma sig mot ett hörn och se ofarlig ut hehe.

//Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0